معرفی واتساپ وب و نحوه‌ی استفاده از آن

واتساپ یکی از پیام‌رسان‌های محبوب است که ارسال پیام، فایل، عکس، تماس صوتی و تصویری از ویژگی‌های کاربردی آن است. این نرم‌افزار بیشتر بر روی گوشی نصب می‌شود و کمتر کسی از نسخه‌ی وب آن خبر دارد. ما در این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص آموزش استفاده از واتساپ وب در گوشی و طریقه استفاده از واتساپ وب صحبت کنیم.

واتساپ وب برای کامیپوتر یا گوشی

نسخه‌ی وب واتساپ یک قابلیت بسیار کاربردی از این برنامه است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به نصب برنامه روی سیستم خود، بتوانید واتساپ را روی مرورگر باز کرده و از آن استفاده کنید. با نسخه‌ی وب برنامه‌ی Whatsapp شما می‌توانید بدون اینکه نیاز باشد نرم‌افزار آن را دانلود و نصب کنید، از طریق مرورگر مانند واتساپ وب کروم به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

نحوه استفاده واستاپ وب نیز چالش‌های خاص خود را دارد. بنابراین ما تصمیم داریم در ادامه‌ی این مطلب در خصوص واتساب وب و ویژگی‌ها و روش استفاده از آن صحبت کنیم.

(با روش انتقال چت از واتساپ به تلگرام آشنا شوید.)

واتساپ وب برای گوشی یا کامپیوتر

واتساپ وب چیست

نسخه‌ی وب واتس اپ، روشی است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به نصب نرم‌افزار واتساپ روی سیستم خود، به حساب کاربری واتس‌اپ متصل شده و از آن برای ارسال پیام‌های خود استفاده کنید. اگرچه خیلی از افراد از نسخه‌ی دسکتاپ این برنامه استفاده می‌کنند اما استفاده از واتس‌اپ وب نیز برای کسانی مناسب است که نمی‌خواهند این برنامه را نصب کنند و به دنبال سریع‌تر و راحت‌تر هستند.

به این ترتیب شما می‌توانید از اخرین نسخه واتساپ وب روی سیستم خود استفاده کنید و در زمانی کوتاه به آن متصل شده و پیام‌های خود را رد و بدل کنید. بعلاوه پس از استفاده نیز می‌توانید به راحتی از برنامه خارج شوید تا فرد دیگری نتواند به اکانت شما دسترسی داشته باشد.

اتصال به نسخه‌ی وب واتساپ از طریق اسکن QR کد انجام می‌شود و به همین خاطر برای امنیت بیشتر افراد دیگر نمی‌توانند به حساب کاربری شما در نسخه‌ی وب متصل شوند.

(در مورد تغییر شماره در واتساپ در ایساج بخوانید.)

whatsapp Web

واتساپِ وب برای کامپیوتر: ورود به نسخه وب واتساپ بدون نیاز به نصب

اگر می‌خواهید از نسخه وب این برنامه استفاده کنید، لازم است مرورگر خود را باز کنید. نحوه ی استفاده از واتساپ وب به این صورت است که ابتدا باید این برنامه روی گوشی شما متصل باشد. البته با ترفند جدیدی که ارائه شده، می‌توانید بدون گوشی هم به واتساب وب متصل شوید. بنابراین مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای ورود به واتساپ وب برای کامپیوتر باید ابتدا به نسخه‌ی موبایل متصل شوید. در قسمت بالا و سمت راست این برنامه روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و از بین گزینه‌های موجود Linked Devices را انتخاب کنید.
  2. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید روی نوار سبز رنگ LINK A DEVICE ضربه بزنید.
  3. اگر اولین بار است که از واتساپ وب موبایل یا کامپیوتر استفاده می‌کنید، برای شما آموزش روش اسکن QR کد نمایش داده می‌شود که با انتخاب گزینه‌ی OK از آن رد شوید.
  4. سپس وارد آدرس web.whatsapp.com در نوار مرورگر خود، وارد نسخه‌ی وب این برنامه شوید. در این صفحه یک کد QR وجود دارد که باید آن را اسکن کنید.
  5. روی اپ واتس اپ در گوشی خود در بخش Linked Devices روی نوار سبز رنگ ضربه بزنید تا صفحه‌ی واتساپ وب اسکن باز شود. کد روی مرورگر را اسکن کنید و وارد نسخه واتس اپ تحت وب شوید.

اگر می‌خواهید هر بار برای ورود به واتساپ از طریق گوگل، کد اسکن نکنید، می‌توانید پیش از اسکن کد QR، گزینه‌ی Keep me signed in را انتخاب کنید.

(از مطلبی که در مورد رمزگذاری فایل پشتیبان واتساپ نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

نسخه‌ی وب اپلیکیشن واتس اپ بدون نیاز به نصب برنامه

نحوه استفاده از واتساپ وب در گوشی: خروج از برنامه

پس از ورود به واتس اپ وب و ارسال پیام‌های خود، شاید بخواهید از آن خارج شوید. برای این کار می‌توانید یا از خود نسخه‌ی وب استفاده کنید و یا از طریق اپلیکیشن موبایل از آن خارج شوید که در ادامه در مورد هر دو روش صحبت می‌کنیم.

خروج از واتساب وب از طریق نسخه وب

اگر می‌خواهید در حالی که پشت سیستم خود نشسته‌اید از واتساپ وب خارج شوید، می‌توانید روی علامت سه نقطه در بالای صفحه کلیک کرده و از منوی نمایش داده شده، گزینه‌ی Log Out را انتخاب کنید. برای اطمینان از خروج از برنامه، چند دقیقه منتظر بمانید تا دوباره صفحه‌ی ورود به واتساپ برای شما باز شود.

خروج از واتس اپ وب از طریق نسخه‌ی موبایل

شما همچنین می‌توانید برای خروج از واتساپِ وب، از نسخه‌ی موبایل خود استفاده کنید. روی نسخه‌ی اپلیکیشن موبایل امکان بررسی ورود به نسخه‌ی واتس اپ تحت وب وجود دارد که پس از آن می‌توانید از برنامه خارج شوید. این روش به ویژه زمانی کاربردی است که قبلا در سیستمی دیگر وارد نسخه‌ی واتس اپ تحت وب شده‌اید و می‌خواهید از راه دور از آن خارج شوید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صفحه‌ی اول برنامه‌ی WhatsApp روی سه نقطه‌ی بالای صفحه ضربه زده و سپس Linked Devices را انتخاب کنید.
  2. در بخش Devices Status می‌توانید لیست مرورگرهایی که با آنها وارد واتس اپ وب شده‌اید را به همراه زمان ورود به آن مشاهده کنید. برای خارج شدن از واتس‌اپ وب، دستگاه متصل را انتخاب کنید و گزینه‌ی Log Out را انتخاب کنید.

(با روش حذف اکانت واتساپ از اندروید و آیفون آشنا شوید.)

استفاده از نسخه‌ی بتا واتس‌اپ

قابلیت جدیدی که واتس اپ برای کاربران خود ارائه داده است، این است که کاربران می‌توانند به طور همزمان و بدون نیاز به اتصال گوشی به اینترنت، از نسخه‌ی واتس اپ تحت وب یا نسخه‌ی دسکتاپ استفاده کنند. برای استفاده از نسخه‌ی بتا واتس اپ لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد بخش Linked Devices شوید و روی گزینه‌ی Multi-device Beta ضربه بزنید.
  2. در صفحه‌ی جدیدی که برای شما نمایش داده می‌شود، قابلیت‌های نسخه بتا واتس اپ نمایش داده می‌شود که باید گزینه‌ی Join beta را انتخاب کنید.
  3. پیغامی به صورت پاپ آپ روی صفحه نمایش داده می‌شود که به شما اعلام می‌کند برای اتصال به واتساپ وب باید کد QR را اسکن کنید. گزینه‌ی Continue را انتخاب کنید.
  4. سپس کد را اسکن کنید تا به واتساپ متصل شوید و دکمه‌ی Join Beta به Leave Beta تغییر می‌کند.
  5. از این صفحه خارج شوید و دوباره وارد صفحه‌ی Linked Devices شوید. می‌بینید که گزینه‌ی Multi-device Beta به Joined تغییر کرده است. برای اتصال به نسخه واتساپ وب همان مراحل گفته شده در ابتدای مطلب را دنبال کنید.

نسخه‌ی بتا واتس اپ

هک واتساپ با واتساپ وب

واتساپِ وب برای کامپیوتر برای کسانی مناسب است که معمولا از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. اما لازم است متوجه مسائل امنیتی آن از جمله هک شدن واتس اپ باشید. اگر واتس‌اپ وب خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اید که از برنامه خارج نشود، این نگرانی وجود دارد که افراد دیگر بتوانند با استفاده از سیستم شما، به اطلاعات و پیام‌های شما در واتس اپ وب دسترسی پیدا کنند.

بعلاوه گاهی اوقات با چند دقیقه غفلت از گوشی، ممکن است کسی وارد نسخه‌ی وب واتساپ شما شود. البته در این صورت می‌توانید متوجه اعلان آن شوید و یا با بررسی بخش Linked Devices از آنها خارج شوید.

(با ترفندهای واتساپ بیشتر آشنا شوید.)

هک واتساپ با واتساپ وب

نحوه استفاده از واتساپ وب روی گوشی

از آنجایی که برای ورود به واتساپ وب لازم است کد QR روی مرورگر را اسکن کنید، لازم است از سیستم دیگری برای ورود به آن استفاده کنید. به این صورت فرقی نمی‌کند واتساپ وب اندروید باشد یا از واتساپ وب برای ایفون استفاده می‌کنید. لازم به ذکر است برای استفاده از این نسخه، نیازی به دانلود واتساپ وب نیست و شما تنها با باز کردن مرورگر و سایت مربوط به WhatsApp Web می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از واتس اپ وب روی گوشی

واتساپ وب با شماره تلفن

برخی از افراد ممکن است بخواهند بدون دسترسی به نسخه‌ی اپلیکیشن واتس اپ خود، وارد واتس‌اپ وب شوند. اما باید توجه داشت که این امکان برای کاربران وجود ندارد. اتصال به واتساب وب با استفاده از شماره تلفن امکان‌پذیر نیست و شما باید حتما کد QR را با استفاده از اپلیکیشن و اکانت خود، اسکن کنید تا بتوانید وارد آن شوید.

طرز استفاده از واتساپ وب یا واتس اپ تحت وب

در این مطلب در خصوص روش استفاده از واتساپِ وب صحبت کردیم. نسخه‌ی وب این برنامه به دلایل مختلف می‌تواند بسیار کاربردی باشد. شما می‌توانید در حالی که برنامه‌ی تحت وب WhatsApp را باز کنید، فایل‌های مختلفی که روی سیستم خود دارید، برای دیگران ارسال کنید و یا فایل‌های دریافتی را روی فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود ذخیره کنید. واتساپ وب روی گوشی سامسونگ یا سایر گوشی‌های اندرویدی و همینطور واتساپ وب برای کامپیوتر می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

نحوه استفاده از واتس اپ نسخه وب

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات