روش‌ها و ترفندهای صرفه‌جویی و کاهش مصرف اینترنت آیفون و آی‌پد

این روزها که اینترنت بخش جدایی نا‌پذیر زندگی ما شده است، اینترنت اپراتورها و مصرف دیتا در گوشی‌ها بسیار زیاد است. اما بالا بودن هزینه‌ی اینترنت باعث می‌شود در مدیریت مصرف اینترنت خود بیشتر دقت کنید. اگر از گوشی‌های آیفون و یا آیپد استفاده می‌کنید و مایلید در مورد روش‌ها و ترفندهای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت آیفون و آیپد و کاهش مصرف اینترنت در آیفون بیشتر بدانید، با ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

ترفندهای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت ایفون و ایپد

روش‌ها و ترفندهای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت آیفون و آی‌پد

مسلماً شما هم مثل من مالک یک دستگاه تلفن همراه یا مالک دستگاه‌هایی مثل آیفون یا آیپد هستید. این دستگاه‌ها امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. یکی از امکانات دستگاه‌های پیشرفته امروزی استفاده از اینترنت داده‌های موبایل و یا سیم کارتی است که ما درون این دستگاه‌های آیفون و آی‌پد قرار می‌دهیم. بسته‌های اینترنتی که توسط اپراتورهای سیم‌کارت‌های ما ارائه می‌شوند در حجم‌های مختلف و مدت زمانی مختلف ارائه می‌شوند.

این کار باعث می‌شود که کاربران این دستگاه‌ها در هر جایی که بخواهند بتوانند از اینترنت استفاده کنند و دیگر نیازی به وای‌فای نداشته باشند. البته کاربران هم باید دقت کنند که به دلیل محدود بودن حجم این بسته‌ها ممکن است خیلی زود میزان مصرف آن‌ها از حد آستانه مجاز عبور کند و آن‌ها محتمل هزینه‌های فراوانی بشوند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که مالک دستگاه‌های آی‌پد و آیفون هستید، روش‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت آیفون و آیپد و کاهش مصرف اینترنت در آیفون وجود دارد که ما در این مطلب در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

مصرف اینترنت سیمکارت می‌تواند هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد و لازم است تا حدی در مصرف اینترنت سیمکارت صرفه‌جویی شود.

(از مطلب روش های ساخت اپل آیدی نیز بازدید کنید.)

روش‌ها و ترفندهای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت آیفون و آی‌پد

روش‌های کاهش مصرف اینترنت در آیفون: 1. میزان مصرف اینترنت خود را چک کنید

یکی از کارهای مؤثر در نظارت بر میزان مصرف اینترنت داده‌ها این است که اگر آیفون یا کلاً سیستم iOS دارید، شما می‌توانید از همان سیستم بر میزان مصرف اینترنت‌تان نظارت کنید. برای نظارت بر این‌که کدام یک از نرم‌افزارهای سیستم آیفون یا آی‌پد شما از اینترنت استفاده می‌کنند باید شما منوی تنظیمات (Settings) آیفون یا آی‌پد را باز کنید. سپس، شما باید بر روی دکمه داده‌های اینترنت همراه (Cellular) کلیک کنید.

در این منو شما می‌توانید نرم‌افزارهایی را مشاهده کنید که بیشترین میزان مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه‌براین، اگر شما مشاهده کردید که نرم‌افزاری وجود دارد که از آن زیاد استفاده نمی‌کنید، می‌توانید کاری کنید که آن نرم‌افزار به اینترنت شما دسترسی نداشته باشد. این کار باعث می‌شود که تا مقدار زیادی حجم اینترنت مصرفی شما کاهش پیدا کند.

با بررسی نرم‌افزارهایی که مصرف اینترنت بالایی دارند و محدود کردن آنها می‌توانید با کاهش مصرف اینترنت در آیفون در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

(در بلاگ ایساج با روش‌های عوض کردن صدای زنگ آیفون نیز آشنا شوید.)

کاهش مصرف اینترنت در آیفون با بررسی مصرف اینترنت

روش‌های کاهش مصرف اینترنت در آیفون و آی‌پد: 2. ویژگی Wifi Assist سیستم آیفون و آی‌پد را خاموش کنید

ویژگی Wifi Assist که مختص سیستم‌های آیفون و آی‌پد است، در زمانی که وای فای سیستم‌های آیفون و آی‌پد سرعتش پایین است آیفون شما به طور خودکار به داده‌های تلفن همراه و اینترنت شما را تغییر می‌دهد تا سرعت موردنظر شما را برایتان فراهم کند. اما گاهی اوقات شما در حال استفاده از اینترنت وای‌فای هستید و سرعتش هم خوب است، اما ممکن است به تشخیص دستگاه آیفون و آیپد  Wifi Assist دستگاه فعال شده و به این صورت حجم بستهٔ اینترنت داده‌های همراه شما هدر می‌رود.

خاموش کردن ویژگی wifi assist می‌تواند روش خوبی برای کاهش مصرف اینترنت در آیفون و آیپد باشد.

(از مطلب ذخیره صفحات وب به صورت PDF نیز بازدید کنید.)

خاموش کردن ویژگی Wifi Assist برای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

چگونه Wifi Assist در آیفون و آی‌پد را غیرفعال کنیم؟

شما برای غیرفعال کردن ویژگی Wifi Assist در آیفون و آیپد باید به بخش تنظیمات در آیفون و یا آیپد خود رفته و وارد منوی Cellualr شوید. در این منو شما گزینه Wifi Assist را مشاهده می‌کنید که با غیر فعال کردن آن می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید علاوه بر این، در قسمت Cellular شما می‌توانید میزان حجم اینترنت داده‌های همراهی که مصرف کرده‌اید را ببینید.

نحوه‌ی خاموش کردن ویژگی Wifi Assist در آیفون و آی‌پد

روش‌های کاهش مصرف اینترنت در آیفون: 3. ویژگی‌های خاصی که در تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند را غیرفعال کنید

در دستگاه آیپد یا آیفون شما برخی از ویژگی‌ها و کارکردها وجود دارند که آن‌ها نیاز به میزان زیادی از اینترنت دارند. اگر می‌خواهید حجم بسته‌های مصرفی‌تان تحت تأثیر این ویژگی‌ها قرار نگیرد باید این کارکردها را در آیفون و آیپد غیرفعال کنید. برای مثال، یکی از این کارکردهای خاص ممکن است iCloud باشد. سرویس آی کلود سرویسی است که توسط شرکت اپل ارائه‌شده است. این سرویس یک سرویس ابری است که شما می‌توانید هرگونه فایل متنی مثل پی‌دی‌اف یا آفیس را در آن ذخیره کنید.

از سوی دیگر، اگر شما در دستگاهی دیگری مثل کامپیوتر یا یک دستگاه تلفن همراه دیگر این اپ را داشته باشید می‌توانید از طریق این سرویس ابری به فایل‌های متنی خود دسترسی داشته باشید. این سرویس در دستگاه آیفون شما می‌تواند میزان زیادی از اینترنت همراه شما را مصرف کند. بنابراین، برای غیرفعال کردن iCloud شما باید به بخش تنظیمات اپل خود رفته و در آن‌جا داده‌های اینترنت همراه که همان Cellular است را انتخاب کنید. در پایین منوی Cellular شما باید آب بخش iCloud را پیدا و کارکرد آن را غیرفعال کنید.

سرویس‌هایی مانند iCloud میزان مصرف اینترنت بالایی دارند و می‌توانید با غیرفعال کردن آن در آیفون یا آیپد، میزان مصرف دیتا را کاهش دهید.

(در مورد حفظ امنیت در گوشی های هوشمند بیشتر مطالعه کنید.)

غیرفعال کردن ویژگی‌های خاص آیفون برای کاهش مصرف اینترنت در ایفون

ویژگی دانلود فروشگاه اپ استور خود را خاموش کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های دانلود در آیفون و آیپد که می‌تواند مقدار زیادی از اینترنت داده‌های شما را مصرف کند دانلود اپ استور است که می‌تواند بدون اطلاع شما و به طور اتوماتیک شروع به دانلود یا آپدیت اپ‌های شما کند. بکی از ترفندهای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت آیفون غیرفعال کردن ویژگی دانلود اپ استور است که برای این کار باید وارد بخش تنظیمات آیفون و آی‌پد خود شوید.

در آن‌جا باید بخش فروشگاه iTunes & App را انتخاب کنید و از این منو بخش داده‌های سلولی (Cellular) را بیابید. در این بخش باید ویژگی دانلود خودکار را غیرفعال کنید. کار دیگری که می‌توانید در این بخش انجام دهید این است که بر روی گزینه دانلود کلیک کرده و گزینه همیشه بپرسید (Always ask) را فعال کنید.

غیرفعال کردن دانلود اتوماتیک اپ استور نیز برای کاهش میزان مصرف اینترنت همراه در آیفون می‌تواند موثر باشد.

(از مطلب زیپ کردن فایل در گوشی ایفون نیز بازدید کنید.)

خاموش کردن دانلود فروشگاه اپ استور ایفون برای صرفه جویی در مصرف اینترنت

برای کاهش مصرف اینترنت در آیفون ویژگی استریم کردن موسیقی اپل را خاموش کنید

با ویژگی استریم کردن موسیقی اپل شما می‌توانید به صورت آنلاین به موسیقی بسیاری از هنرمندان گوش کرده یا آن‌ها را دانلود کرده و به صورت آفلاین گوش دهید. این ویژگی هم می‌تواند از اینترنت وای‌فای و هم از اینترنت داده‌های تلفن همراه استفاده کند. برای غیرفعال کردن استفاده از داده‌های تلفن همراه برای استریم موسیقی اپل شما باید اول وارد بخش تنظیمات آیفون یا آی‌پد شوید.

سپس، از بخش تنظیمات وارد بخش موسیقی یا Music شوید. از بخش موسیقی باید داده‌های تلفن همراه (Cellular) را پیدا کنید. در این بخش است که شما می‌توانید به‌طورکلی مصرف داده‌های تلفن همراه را غیرفعال کنید یا فقط برای استریم موسیقی اپل آن را خاموش کنید.

گوش دادن آنلاین موسیقی در آیفون می‌تواند مصرف اینترنت بالایی داشته باشد. غیرفعال کردن ویژگی استریم موسیقی اپل برای دیتا می‌تواند مصرف اینترنت شما را کاهش دهد.

(مطالعه‌ی مطلب شارژ باتری گوشی هوشمند می‌تواند برای شما مفید باشد.)

خامشو کردن ویژگی استریم موسیقی اپل و کاهش مصرف اینترنت در آیفون

ویژگی استفاده از اینترنت همراه برای دانلود تصاویر برای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

گاهی اوقات ما هم از اینترنت وای‌فای برای لود کردن تصاویر یا به‌روزرسانی آلبوم‌های تصاویرمان استفاده می‌کنیم. یکی از ترفندهای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت آیفون این است که ویژگی اینترنت داده‌های تلفن همراه را برای این فعالیت غیرفعال کنید. برای این کار، شما باید به بخش تنظیمات آیفون یا آیپد رفته و وارد منوی عکس‌ها شوید و بر روی گزینه داده‌های تلفن‌همراه یا همان Cellualr data کلیک کنید.

زمانی‌که شما گزینه داده‌های تلفن همراه را غیر فعال می‌کنید کارکردهای به‌روزرسانی اپ های مختص تصاویر و آلبوم‌های به اشتراک گذاشته شده و یا تصاویری که در iCloud ذخیره کرده‌اید فقط به اینترنت وای‌فای محدود می‌شوند و این اپ‌ها دیگر نمی‌توانند از اینترنت داده‌های همراه آن استفاده کنند. همچنین، شما می‌توانید گزینه آپدیت‌های نامحدود (Unlimited updates) را هم در این بخش غیرفعال کنید.

گزینه آپدیت‌های نامحدود به شما اجازه می‌دهد تا آپدیت‌های مخصوص به تصاویر و آلبوم‌های تصاویر را همراه با اینترنت داده‌های همراه انجام دهید که این مسئله می‌تواند مقدار زیادی از داده‌های همراه شما را مصرف کند.

(از مطلب حذف بدافزار از اندروید نیز بازدید کنید.)

خاموش کردن ویژگی استفاده از اینترنت همراه برای دانلود تصاویر و کاهش مصرف اینترنت ایفون

روش‌های کاهش مصرف اینترنت در آیفون و آیپد: 4. غیرفعال کردن ویژگی آپدیت نرم‌افزارهای آیفون و آیپد در پس‌زمینه

در آیفون در سیستم‌های iOS معمولاً این اپ استور است که به‌طور خودکار می‌تواند نرم‌افزارهایی را که نصب کرده‌اید بروزرسانی کند. اگر شما می‌خواهید که به‌طورکلی اپلیکیشن‌های تان فقط با سیستم وای‌فای آپدیت شوند و داده‌های همراه را مصرف نکنند، شما اول باید به بخش تنظیمات و سپس بخش فروشگاه پیدا iTunes & Apps را کرده و در آن‌جا دکمه داده‌های تلفن همراه را خاموش کنید. به این صورت، فروشگاه آیتونز نمی‌تواند از اینترنت همراه برای به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های شما در پس‌زمینه استفاده کند.

با غیرفعال کردن ویژگی آپدیت نرم‌افزارهای آیفون و آیپد می‌توانید تا حد زیادی در مصرف اینترنت گوشی آیفون خود صرفه‌جویی کنید.

(از مطلب تفاوت آنتی ویروس و فایروال نیز بازدید کنید.)

غیرفعال کردن ویژگی آپدیت نرم‌افزارهای آیفون و آیپد در پس‌زمینه برای کاهش مصرف اینترنت

روش‌های کاهش مصرف اینترنت در آیفون: 5. خاموش کردن اینترنت همراه آیفون و آی‌پد

اگر بسته اینترنتی شما تمام شده یا در حال تمام شدن هست و شما می‌خواهید مطمئن شوید که اصلاً از اینترنت داده‌های همراه استفاده نمی‌کنید، به‌طورکلی می‌توانید ویژگی اینترنت همراه را در آیفون و آی‌پد خاموش کنید. برای این کار اول باید به بخش تنظیمات رفته و در آن‌جا گزینه داده‌های همراه (Cellular data) را انتخاب کنید. سپس، شما باید دکمه‌ای که کنار داده‌های تلفن همراه وجود دارد را غیرفعال کنید. با اینکار دیگر مصرف اینترنت همراه غیرفعال می‌شود و دیگر مجبور نیستید در مورد مصرف اینترنت داده‌های همراه نگران باشید.

خاموش کردن اینترنت همراه آیفون و آی‌پد

سخن پایانی در خصوص کاهش مصرف اینترنت در آیفون

درست است که استفاده از اینترنت داده‌های همراه در بسیاری از مواقع می‌تواند برای ما مفید باشد و موقعی که ما بیرون می‌رویم و دسترسی به وای‌فای نداریم اینترنت داده‌های همراه در این‌جا می‌تواند خیلی به ما کمک کند. از سوی دیگر، باید در نظر بگیریم که دستگاه‌های تلفن همراه آیفون و آی‌پد ما برای انجام بسیاری از کارکردهای خود نیاز به اینترنت دارند و اگر ما حواسمان نباشد آیفون یا آی‌پد ما می‌تواند حجم زیادی از اینترنت همراه را مصرف کند.

بنابراین، شما می‌توانید با روش‌های ذکرشده و ترفندهای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت آیفون که در این مطلب به آن اشاره کردیم می‌توانید به مدیریت حجم اینترنت مصرفی خود کمک زیادی کنید و از متحمل شدن هزینه‌های گزاف در این مورد جلوگیری کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات