پیامگیر صوتی همراه اول: راهنمای کامل فعالسازی و غیرفعالسازی + عکس

خط همراه اول دارید و تا بحال پیامگیر صوتی همراه اول را فعال نکرده‌اید؟ کاریزماتیک باشید، دنیای امروز عصر ارتباطات است، هر کسی که ترفندهای ارتباطی را بهتر بداند، مطمئنا روابط اجتماعی تأثیرگذارتری خواهد داشت.

فعالسازی پیغامگیر صوتی یا پیامگیر صوتی همراه اول

اولین وسیله ارتباطی بعد از آشنایی حضوری، تماس تلفنی است. با فعال کردن پیامگیر صوتی همراه اول، همه می‌دانند که شما به عنوان یک فرد منضبط و کاریزماتیک هیچ تماسی را از دست نخواهید داد و همیشه در دسترس هستید. صرف نظر از اینکه مدل گوشی شما چیست، فعال کردن پیامگیر صوتی همراه اول رایگان است و با ارسال یک پیامک شما را از وجود پست صوتی مطلع خواهد کرد. البته پیشنهاد می‌شود که در کنار این متن، سری هم به روش  انتقال تماس همراه اول در بلاگ ایساج بزنید.

فعالسازی پیغامگیر صوتی همراه اول

صندوق صوتی همراه اول

“شما با صندوق پستی شماره … تماس گرفته‌اید، بعد از شنیدن بوق پیغام خود را بگذارید” این پیامی است که از تلفن شما برای مخاطب‌تان پخش می‌شود. بمحض اینکه صدای مخاطب در صندوق صوتی ضبط شد، اپراتور همراه اول با ارسال یک پیامک شما را آگاه خواهد کرد. سپس در هر زمانیکه وقت کردید، می‌توانید با شماره‌‌ای که در پیامک ارسالی لحاظ شده، تماس گرفته و پیغام مخاطبتان را بشنوید.

این چند خط، توضیح عملکرد صندوق صوتی یا پیامگیر صوتی همراه اول است. جالب است بدانید که فقط با داشتن سیم کارت همراه اول، فارغ از اینکه از چه نوع گوشی‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید از سرویس دهی صندوق صوتی همراه اول بهره‌مند شوید.

در ادامه مراحل فعال سازی وویس میل همراه اول به صورت گام گام توضیح داده خواهد شد. راستی شما سیم کارت اعتباری همراه اول خود را چگونه شارژ می‌کنید؟ برای خرید شارژ مستقیم همراه اول و همینطور بسته اینترنت همراه اول ایساج مسیر ایمن و مقرون بصرفه‌ای است.

روش فعال‌سازی پیامگیر صوتی همراه اول (VMS)

برای اینکه همیشه در دسترس باشید و هیچ تماسی را از دست ندهید، سرویس پیامگیر صوتی همراه اول با فعالسازی رایگان گزینه‌ای عالی است. به همین منظور، اپراتور همراه اول سه روش آسان را برای فعالسازی وویس میل VoiceMail پیشنهاد می‎‌دهد:

  • آسان‌ترین و بی‌دردسرترین روش وارد کردن کد دستوری #241*10*
  • ارسال عدد 241 به شماره 10
  • استفاده از اپلیکیشن رسمی اپراتور همراه اول “همراه من”

کد دستوری پیغامگیر صوتی همراه اول

فعالسازی پیامگیر صوتی همراه اول و یا هر یک از خدمات همراه اول با وارد کردن کد دستوری مربوطه ساده‌ترین راه ممکن است. فقط تنها دردسر حفظ کردن این کدهای دستوری است که این مشکل نیز با ذخیره کردن آن‌ها در دفترچه‌ی تلفن گوشی، قابل حل است. برای فعالسازی وویس میل با کد دستوری، مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. کد دستوری #241*10* را با استفاده از شماره گیر گوشی وارد کرده و سپس دکمه‌ی تماس را بزنید.
  2. با ارسال کد دستوری پیامی از سوی اپراتور با مضمون “سرویس پیغامگیر صوتی برای شما غیرفعال است جهت فعالسازی عدد 1 را ارسال کنید” بر روی گوشی شما ظاهر می‌شود. عدد 1 را وارد کرده و گزینه‌ی Send را انتخاب کنید.
  3. مجددا به منظور تأییدیه درخواست، پیام بررسی و پیگیری برای شما ارسال می‌شود.
  4. اگر مراحل با موفقیت انجام شود، همراه اول زمان و تاریخ فعالسازی را با پیامک به شما اطلاع می‌دهد.

برای خرید شارژ باید به دنبال روشی ایمن بود تا اطلاعات شخصی‌مان برملا نشود! هک کردن در دنیای دیجیتال کار چندان سختی نیست، اما اگر اپلیکیشن فقط روی یک پروژه تمرکز داشته باشد، به ایمن بودن آن بیشتر می‌توان اعتماد کرد. برای خرید شارژ مستقیم و یا خرید بسته اینترنت همراه روی پنل فروشگاهی ایساج حساب کنید.

کد دستوری پیغامگیر صوتی همراه اول

ارسال پیامک برای فعالسازی پیامگیر صوتی همراه اول

روش ارسال پیامک رایگان نیز از دیگر راهکارهای آسان، برای درخواست فعالسازی پیغامگیر صوتی است.

  1. برنامه پیامرسان (Messages) را باز کنید.
  2. عدد 241 را به سرشماره 10 (وارد کردن عدد 10 بعنوان شماره تلفن) ارسال کنید.
  3. اپراتور اول همانند روش نخست، پیام پیگیری و نهایتا فعالسازی موفق را برایتان ارسال خواهد کرد.

اپلیکیشن همراه من برای فعالسازی وویس میل همراه اول (VMS)

استفاده از اپلیکیشن همراه من خیلی جذاب است. چون علاوه بر فعالسازی پیامگیر صوتی همراه اول، می‌توانید از دیگر خدمات همراه اول با خبر شوید:

  1. در نوار پایینی صفحه‌ی اصلی، گزینه‌ی خدمات را انتخاب کنید.
  2. اولین گزینه‌ی سمت چپ، پیامگیر صوتی است.
  3. برای فعالسازی کافی است که نشانه را به حالت روشن درآورید.

(از مطلب رومینگ همراه اول بازدید کنید.)

پیامگیر صوتی همراه اول آماده‌ی سرویس‌دهی

با فعالسازی پیامگیر صوتی، در صورتی که خط شما در دسترس نباشد یا قادر به پاسخگویی نباشید، مخاطبان می‌توانند پیغام خود را در صندوق پست صوتی همراه اول ذخیره کنند. حالا که تمامی مراحل فعالسازی را به اتمام رساندیم، باید گوشی را هم برای عملیات ذخیره‌سازی پیغام بر روی صندوق صوتی همراه اول تنظیم کنیم.

تنظیمات گوشی اندروید برای پیغامگیر صوتی همراه اول

  1. ابتدا به بخش تنظیمات تماس بروید. (صفحه‌ی شماره‌گیری گوشی را باز کرده، سه نقطه بالای سمت راست را لمس کنید، سپس گزینه‌ی setting را انتخاب کنید).
  2. گزینه‌ی Voice Mail، در برخی از گوشی‌ها گزینه‌ی سرویس‌های تکمیلی Supplementary Services و در برخی دیگر تنظیمات پیشرفته Advanced Setting. در هر حال باید به دنبال گزینه‌ی Voicemail number یا Call Forward به منظور انتقال تماس باشید.
  3.  با انتخاب گزینه‌ی انتقال تماس، صفحه‌ای برای وارد کردن شماره‌‌ای که قرار است پیغام مخاطبان در آن ذخیره شود، باز می‌گردد. در این باکس شماره صندوق پست همراه اول، یعنی شماره‌ی 09910009912 را وارد کنید.

حالا به محض اینکه پیام صوتی در صندوق صوتی ضبط شود، پیامگیر صوتی همراه اول با ارسال یک پیامک از شماره 09910009912 به شما اطلاع می‌دهد و بعد هر وقت که زمان پیدا کردید می‌توانید با شماره 09910009912 تماس گرفته و پیغام ضبط شده را بشنوید.

(از مطلب کد دستوری همراه اول بازدید کنید.)

هزینه پیامگیر صوتی همراه اول

همانطور که خدمتتان گفته شد، فعالسازی این خدمات کاملا رایگان است، اما برای شنیدن پیام ضبط شده و تماسی که با صندوق پست همراه اول دارید، هزینه‌ی تماس درون شبکه برایتان منظور خواهد شد. این مبلغ برای سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول در هر دقیقه معادل 559 ریال، و برای سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در هر دقیقه معادل 899 ریال است.

البته هزینه‌ منظور شده برای مشترکینی که در حالت رومینگ از این خدمات استفاده می‌کنند کمی فرق دارد. چون علاوه بر هزینه‌ی تماس با صندوق پست صوتی هزینه‌ی تماس با ایران را نیز باید پرداخت کنند.

(با سرویس انتظار تماس همراه اول آشنا شوید.)

نحوه غیر فعال کردن پیامگیر صوتی همراه اول

بنابر هر دلیلی اگر مایل به غیر فعال کردن پیامگیر صوتی همراه اول هستید، ابتدا در بخش تنظیمات گوشی، شماره‌ی وارد شده در انتقال تماس را پاک کنید. سپس با انجام یکی از مراحل زیر، پیامگیر صوتی را غیر فعال سازید:

  1. وارد کردن کد دستوری #241*10* و سپس وارد کردن عدد 2 به منظور غیرفعال کردن پیام گیر صوتی همراه اول.
  2. ارسال پیامک عدد 241 به شماره 10.
  3. اپلیکیشن همراه من، گزینه‌ی خدمات، گزینه‌ی پیامگیر صوتی و در نهایت غیرفعال کردن آن.
برچسب :
ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

محمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

من شماره پيامگير را اشتباه تعريف كرده بودم، با راهنمائي سايت شما، موفق به تغيير و اصلاح آن شدم. از اطلاعات حرفه اي و مفيدي كه در سايت قرار داده ايد، متشكرم.

rz
۲۵ فروردین ۱۴۰۲

آقا چرا همراه اول واسه گوشی a۵۳ فعال نمیشه؟

زهره
۱۸ اسفند ۱۴۰۱

سلام پیغامگیر صوتی ایرانسل رو چطوری حذف کنم ی کد بود زدم ولی فایده نداشت ممنون میشم راهنمایی کنید

صفورا
۰۱ اسفند ۱۴۰۱

سلام روز به خیر تنظیمات پیغامی صوتی برای گوشی ایفون رو توضیح ندادین

Judy Abbott
۱۵ مهر ۱۴۰۱

سلام چطور صدای خودمون رو روی پیغام گیر بزاریم؟!

Mohsen negahdari
۱۷ آذر ۱۴۰۰

باسلام و خسته نباشید.آقا من هر کاری رو که برنامه گفته بود انجام دادم.ظاهرا" سرویس از کار افتاده خدارو شکر.اما یه آیکن بالا صفحه همینطوری مثل بختک مونده.خواهشمندم بفرمایید این آیکن پست صوتی رو چطوری از آیکن اعلان های بالای صفحه حذف کنم. سپاسگزار خواهم شد🙏

  • Hector
    ۱۷ آذر ۱۴۰۰

    سلام فهمیدی به منم بگو

  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰

    به سختی

  • ناشناسم حل
    ۱۷ آذر ۱۴۰۰

    بزن به اعلان ها و بزن به کم ترین زمانی که میتونه ظاهر باشه اونجا

ناصر
۱۰ آبان ۱۴۰۰

بیزحمت تنظیم تعداد زنگ برای پیغامگیر را هم توضیح دهید

اضافه کردن نظر جدید