غیرفعال کردن تصحیح خودکار در اندروید: روش حذف کلمات پیشنهادی

تصحیح خودکار و پیش‌بینی کلمات می‌تواند برای تصحیح غلط‌های تایپی یا تعیین آنچه می‌خواهید بگویید، کاربردی و مفید باشد اما خیلی اوقات هم دردسرساز است و حتی ممکن است آزاردهنده به نظر برسد. مطلب این صفحه‌ی ایساج به روش خاموش کردن یا غیرفعال کردن تصحیح خودکار در اندروید و غیر فعال کردن تصحیح خودکار سامسونگ اختصاص دارد.

غیرفعال کردن تصحیح خودکار در اندروید

یکی از ویژگی‌های مثبت اندروید این است که می‌توانید آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید. قابلیت شخصی‌سازی کردن اندروید یکی از قابلیت‌های پرطرفدار این سیستم عامل است. گوگل جریانی از ویژگی‌های جدید را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد ظاهر یا تنظیمات دستگاه خود را به طور کامل و به دلخواه تغییر دهید. با این حال، گاهی اوقات پیدا کردن تنظیمات مورد نظر و نحوه‌ی غیرفعال کردن تصحیح خودکار گوشی اندروید می‌تواند دشوار باشد. اگر از اینکه صفحه کلید به طور مداوم و البته اشتباه، شما را تصحیح کند، خسته شده‌اید یا می‌خواهید کنترل بیشتری روی آنچه تایپ می‌کنید داشته باشید، می‌توانید روش غیر فعال کردن تصحیحِ خودکار در اندروید و اینکه چگونه تصحیح خودکار کیبورد را خاموش کنیم را در ادامه‌ی این مطلب یاد بگیرید.

غیر فعال کردن تصحیح خودکار در اندروید

غیرفعال کردن تصحیح خودکار در جی بورد (Gboard) اندروید

برای غیر فعال کردن تصحیح خودکار در اندروید به خصوص در کیبورد گوگل ابتدا لازم است وارد تنظیمات دستگاه اندرویدی خود شوید. پیدا کردن Language & Input در دستگاه‌های مختلف، می‌تواند متفاوت باشد اما در system یا General management معمولا می‌توانید این گزینه را پیدا کنید.

  • وارد بخش Language & Input شوید.
  • در این صفحه روی گزینه‌ی on-Screen keyboard کلیک کنید.
  • برای تغییر تنظیمات Gboard آن را انتخاب کنید.
  • از تنظیمات کیبورد گوگل وارد Text Correction شوید و گزینه‌ی Auto correction را غیرفعال کنید.

(سری به مطلب شارژ باتری گوشی‌های هوشمند نیز بزنید.)

غیرفعال کردن تصحیح خودکار در جی بورد

غیر فعال کردن تصحیح خودکار سامسونگ

برای غیر فعال کردن تصحیح خودکار در اندروید به ویژه در گوشی‌های سامسونگ نیز ابتدا باید وارد تنظیمات تلفن هوشمند خود شده و در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از منوی تنظیمات بخش General Management را باز کنید.
  • از بخش on-screen keyboard گزینه‌ی Samsung Keyboard را انتخاب کنید.پ
  • در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود وارد بخش Smart typing شده و گزینه‌ی Predictive Text را غیرفعال کنید.

به این ترتیب صفحه کلید شما دیگر کلمات از پیش تعیین شده را نمایش نمی‌دهد و نوشته‌های شما را به صورت خودکار تصحیح نمی‌کند. حذف کلمات پیشنهادی نیز به شما کمک می‌کند خطاهای کمتری در نوشتار خود داشته باشید.

غیرفعال کردن تصحیح خودکار سامسونگ

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات