فعالسازی 5G روی گوشی 4G : آیا 5G روی گوشی 4G کار می‌ کند؟

اگر شما جزو 86 درصد جمعیتی هستید که با راه اندازی اخیر شبکه‌های 5G، نگران منسوخ شدن تلفن همراه 4G خود هستید، در یک جمله بگوییم که جای نگرانی نیست؛ چون تلفن‌های 4G همچنان روی شبکه 5G کار می‌کنند، ولی سرعت 5G را دریافت نخواهند کرد! در این متن می‌خواهیم به سوال پر چالش این روزها یعنی آیا 5G روی گوشی 4G کار می‌کند یا فعالسازی 5G روی گوشی 4G، پاسخ دهیم.

فعالسازی 5G روی گوشی 4G

در سایت HighSpeedInternet.com اخیراً لیستی از رایج‌ترین بلندپروازی‌ها فناورانه که آمریکایی‌ها در سال 2020 به آن باور داشتند، منتشر شده است. یکی از مواردی که به آن توجه شده، جایگزین شدن 5G به 4G است که همه مجبور خواهند شد تلفن‌های خود را ارتقا دهند.

اما حقیقت این است که 5G یک شبکه کاملاً جدیدی نیست؛ بنابراین جای تعجب ندارد که تلفن همراه 4G شما به خوبی به کار خود ادامه دهد و تنها در صورتی باید آن را ارتقا داد که سرعت فوق العاده 5G را بخواهید.

فعالسازی 5G روی گوشی 4G : سرعت بالا و حضور اینترنت اشیاء، از همان رؤیاهای بلندپروازنه تکنولوژی ست که با نسل پنجم ارتباطات سیار براورده می‌شود. اما برای بهره‌مند شدن از این سرعت آیا باید به فکر تبدیل گوشی 4G به 5G باشیم؟

(برای فعالسازی سرویس رومینگ اینترنت آیفون به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

اینتزنت 5g، فعالسازی 5G روی گوشی 4G

تبدیل 4G به 5G

از دیگر چالش‌ها بلند پروازنه‌ی دنیای فناوری:

  • 25 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که دکل‌ها مخابراتی 5G برای سلامت انسان‌ها ضرر دارد (البته که اینگونه نیست)
  • 17 درصد فکر می کنند که 5GE همان 5G است (اینطور نیست، فقط مقدمه ای برای 5G است)
  • 33 درصد بر این باورند که ماهواره‌های مدار پایین زمین، مانند استارلینک، دید آسمان شب را از روی زمین مسدود می‌کنند. (در حالیکه شرکت‌هایی مانند استارلینک با انجام اقداماتی، خاطر نشان می‌کنند که ماهواره‌هایشان با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند، از جمله پوشاندن آنها با مواد غیر بازتابنده یا آفتاب‌گیر.)

(برای فعالسازی سرویس رومینگ اندروید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

فعالسازی 5G روی گوشی 4G: تبدیل سیم کارت 4G به 5G

همانطور که 5G هر روز بیشتر و بیشتر محبوب‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد شبکه‌های قدیمی‌تر مثل شبکه 4G همانند شبکه‌های 3G و 2G کنار می‌رود! برای ما ایرانی‌ها که هنوز با تلفن‌های 4G کار می‌کنیم، این سوال رایج است که بدانیم آیا می توانیم فقط قابلیت اتصال به 5G را به تلفن 4G خود اضافه کنیم و نیازی به تعویض تلفن نداشته باشیم یا نه؟

با همه‌گیر شدن 5G، استفاده از سرعت آن توسط گوشی 4G عملا ممکن نیست، اما این بدان معنا نیست که گوشی 4G بی‌فایده است. تقریباً از الان تا یک دهه‌ی دیگر فرصت دارید تا از تلفن 4G خود قبل از منسوخ شدن استفاده کنید. با گذشت زمان تلفن‌های جدید 5G هر روز ارزان‌تر و در دسترس‌تر می‌شوند.

آیا 5G روی گوشی 4G کار می‌ کند: به راحتی نمی‌توان قابلیت اتصال 5G را به تلفن همراه 4G اضافه کرد. البته استفاده از هات اسپات موبایل 5G شدنی است، اما روشی پرچالش است.

(راهنمای تغییر شماره در واتساپ را در ایساج آموزش ببینید.)

قابلیت اتصال 5G را به تلفن همراه 4G؛ فعالسازی 5G روی گوشی 4G

فعالسازی 5G روی گوشی 4G: فایو جی چه تفاوتی با 4G دارد؟

تا اینجا، به نظر می‌رسد 5G جدیدترین شبکه ارتباطات سیار است. قبل از این، 4G تمام توجه علاقه‌مندان به فناوری و گوشی‌های هوشمند را به خود جلب کرده بود. تلفن‌های هوشمند تقریباً شبیه رایانه‌ها هستند، اما اتصال بیشتری را ارائه می‌دهند.

تلفن‌های هوشمند مجهز به 5G می‌توانند داده‌هایی را در محدوده فرکانس بالاتری نسبت به 4G، ارسال و دریافت کنند. این سرعت بالا بر اساس نوع انتقال به‌نام دیجیتال چندگانه تقسیم فرکانس متعامد (OFDM) که راهی برای ارسال سیگنال در کانال‌های فرکانسی مختلف برای کاهش تداخل است، انجام می‌شود.

فعالسازی 5G روی گوشی 4G: از شاخصه‌ی مهم شبکه 5G این است که بر روی فناوری‌های پهنای باند گسترده‌تر 6 گیگاهرتز کار می‌کند، به این معنا وقتی که به یک دکل 5G نزدیک شوید، اتصال سریع‌تر و بهتری خواهید داشت.

(برای معرفی وای فای 7 این صفحه را از دست ندهید.)

فایو جی چه تفاوتی با 4G دارد؛ فعالسازی 5G روی گوشی 4G

آیا می توان برای استفاده از 5G گوشی 4G را ارتقا داد؟

تبدیل گوشی 4g به 5g امکان‌پذیر است، اما ارزش وقت و هزینه‌ای که می‌کنید را ندارد. برای تعویض یک قطعه، به احتمال زیاد نیاز به تعویض کل مادربرد خواهید داشت. بسته به نوع تلفنی که دارید، گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است. تعویض مادربرد یک فرآیند بسیار پیچیده است. این نه تنها به تخصص، بلکه به برخی ابزارهای خاص برای لحیم کاری نیز نیاز دارد.

علاوه بر این، نمی‌توانید تراشه رادیویی قدیمی 4G را با یک 5G جدید جایگزین کنید. شما باید کل مادربرد را تعویض کنید زیرا احتمال اینکه قطعات قدیمی با فرکانس رادیویی 5G جدید کار نکند خیلی زیاد است.

فعالسازی 5G روی گوشی 4G: فرآیند تبدیل گوشی 4G به 5G بسیار گران است و از طرفی انجام آن روی همه‌ی مدل‌های گوشی‌ هوشمند ممکن نیست. بنابراین، اگر می‌خواهید تجربه استفاده از 5G را داشته باشید، بهتر است که به فکر خرید یک گوشی هوشمند جدید باشید.

(ریکاوری دفترچه تلفن همراه را در این صفحه آموزش ببینید.)

5G روی گوشی 4G کار می‌کند: آیا تلفن 4G روی شبکه 5G جواب می‌دهد

آیا تلفن 4G با شبکه 5G کار می‌کند؟ احتمالاً پاسخ این یکی را می‌دانید زیرا قبلاً به آن اشاره کردیم، اما بیایید کمی دقیق‌تر نگاه کنیم. تلفن 4G نمی‌تواند با یک شبکه اختصاصی 5G کار کند. خوشبختانه، امروزه بیشتر شبکه‌های سلولی از هر دو باند 4G و باند 5G استفاده می‌کنند، به این معنی که تلفن 4G شما همچنان کار می‌کند، منتها با سرعت کمتر.

فعالسازی 5G روی گوشی 4G: شبکه‌های سلولی از هر دو باند 4G و باند 5G استفاده می‌کنند، به این معنی که تلفن 4G شما همچنان کار می‌کند، منتها با سرعت کمتر.

آیا تلفن 4G روی شبکه 5G جواب می‌دهد؛ فعالسازی 5G روی گوشی 4G

فعالسازی 5G روی گوشی 4G: چه زمانی 4G  منسوخ می‌شود؟

تاریخ مشخصی برای فراگیر شدن 5G و اینکه اکثر تلفن‌ها از باندهای فرکانس بالاتر ارائه شده توسط شبکه 5G استفاده کنند، مشخص نشده است. شاید تا یک دهه‌ی دیگر، این اتفاق رخ دهد. یک دهه زمان زیادی برای تطبیق پیدا کردن با شرایط جدید است.

این روزها گوشی‌های هوشمند برای انجام فعالیت بهتر، به جذب داده‌های بیشتری نیاز دارند. شبکه‌‌های قدیمی مانند 4G دیگر پهنای باند کافی برای پشتیبانی از دستگاه های مدرن امروزی را ندارند. 5G پهنای باند بیشتری دارد و می‌تواند داده‌های بیشتری را با سرعتی در حدود 20 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند.

فعالسازی 5G روی گوشی 4G: تلفن 4G شما نمی‌تواند با خواسته‌های سرویس‌های پخش جریانی و برنامه‌های آینده تطبیق داشته باشد. این یکی از دلایل ضروری استفاده از 5G است. شبکه سلولی 5G پهنای باندلازم را، برای همگام شدن با فناوری در حال تکامل داده‌ها، فراهم می‌کند.

(در مورد هک شدن واتساپ کلی سوال در ذهن‌تان است؟ این صفحه را از دست ندهید.)

آیا می توان برای اتصال به 5G از هات اسپات استفاده کرد؟

استفاده از تلفن 4G با شبکه 5G امکان‌پذیر است، اما برای اینکار، به سخت‌افزار اضافی نیاز دارید. برای انجام کار، باید یک کانون تلفن همراه (هات اسپات 5G) پیدا کنید.

هات اسپات را می‌توان برای ایجاد یک شبکه وای فای برای اتصال تلفن همراه، تنظیم کرد. این مورد روشی ساده است، اما باز هم با چالش‌هایی روبرو است. شما باید هزینه خدمات هات اسپات و همچنین خود دستگاه هات اسپات را پرداخت کنید. با چنین هزینه‌هایی، شاید خرید تلفن 5G بصرفه‌تر باشد!

فعالسازی 5G روی گوشی 4G: شما می‌توانید گوشی‌های هوشمندی مانند سامسونگ گلکسی A32 را با کمتر از 300 دلار خریداری کنید که تقریبا معادل هزینه تعویض مادربرد از یک تعمیرگاه معتبر است.

(برای آموزش روش‌های خرید شارژ ایرنسل برای دیگران به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

منبع مطلب

هات اسپات 5G، فعالسازی 5G روی گوشی 4G

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات