انتقال تماس همراه اول: راهنمای کامل فعالسازی و غیرفعالسازی سرویس + عکس

انتقال تماس همراه اول

حتماً شما هم در شرایطی قرار گرفته‌اید که امکان پاسخ‌گویی به تماس گوشی همراهتان را نداشته یا در یک برهه زمانی میلی به پاسخ‌دادن تماس افراد ندارید. همراه اول در این خصوص گزینه‌ای را در اختیار کاربران خطوط تلفن همراه خود قرار داده که از طریق آن، آن‌ها می‌توانند تماس‌های پاسخ نداده خود را به یک خط تلفن دیگر که خود تعیین کرده‌اند انتقال دهند. به این قابلیت دایورت یا انتقال تماس می‌گویند.

ما در این بلاگ در مورد دایورت تماس، روش‌های انتقال تماس همراه اول و چگونگی تنظیمات آن در سیستم اندروید گوشی‌های همراه توضیح می‌دهیم.

انتقال تماس همراه اول

منظور از دایورت و انتقال خط همراه اول چیست و اینکار چه کاربردی دارد؟

شرکت همراه اول قابلیتی را در اختیار کاربران و مشترکین خطوط تلفن همراه خود قرار داده که به آن اصطلاحا دایورت می‌گویند. اگر شما مالک خط تلفن‌همراه هستید و گاهی اوقات قادر به پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی نیستید، می‌توانید از طریق گزینه دایورت، این تماس‌های تلفنی را به یک خط تلفن همراه دیگر یا حتی خط تلفن ثابت انتقال دهید.

برای این که شما بتوانید از این قابلیت بهره‌مند شوید، اول باید امکان دایورت یا انتقال تماس همراه اول را فعال کرده و سپس، در تنظیمات سیستم اندروید گوشی‌تان این گزینه را فعال کنید. ما در بخش بعدی توضیح می‌دهیم که چگونه شما می‌توانید قابلیت دایورت را فعال کنید.

(در مورد لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول بیشتر بخوانید.)

روش‌های فعال‌سازی انتقال تماس همراه اول

شما از طریق چند روش می‌توانید قابلیت دایورت همراه اول را فعال کنید که ما در این بخش، آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • کد دایورت *21* آسان‌ترین روش برای انتقال تماس

ساده‌ترین روشی که برای انتقال تماس می‌توان پیشنهاد داد و ما آن‌ را به عنوان یک میانبر برای انتقال تماس به شما معرفی می‌کنیم، استفاده از کد دایورت *21* است. شما کافی است که کد دایورت *21* را پیش از شماره‌ای که قرار است خط شما بر آن دایورت شود وارد کرده و سپس با علامت مربع پیغام را ببندید: به عنوان نمونه: #09121234567*21*. با این روش خط شما بر روی شماره‌ی مورد نظر ( 09121234567) دایورت می‌شود.

راستی، برای خرید شارژ مستقیم همراه اول و بسته اینترنت همراه اول شما چه روشی را پیش می‌گیرید؟ این بار پنل فروشگاهی ایساج را امتحان کنید؛ ایساج روشی امن و مقرون بصرفه است.

روش‌های فعال‌سازی انتقال تماس همراه اول

  • فعال کردن قابلیت دایورت همراه اول از طریق ارسال کد دستوری #243*10*

در ابتدا، شما باید کد دستوری #243*10* را با شماره‌گیر گوشی همراهتان شماره‌گیری کنید. پس‌از شماره‌گیری این کد دستوری، بلافاصله پیامی برای شما ارسال می‌شود که دارای چند گزینه است. گزینه ۱ سرویس انتقال مکالمه همراه اول است و شما برای فعال‌سازی آن باید این گزینه را انتخاب کرده و عدد ۱ را ارسال کنید.

پس‌از ارسال عدد ۱ اپراتور همراه اول درخواست فعال‌سازی آن را بر خط شما را بررسی کرده و نتیجه آن را با ارسال پیامکی به گوشتان اعلام خواهد کرد. در صورت پذیرش درخواست شما، پیامکی برای شما ارسال خواهد شد و در آن اعلام می‌شود که سرویس دایورت همراه اول شما فعال شده است.

(در مورد شکایت از خدمات ارزش افزوده مطالعه کنید.)

  • فعال کردن انتقال تماس همراه اول توسط ارسال کد ۲۴۳ به سرشمارهٔ 009810

این روش فعال‌سازی انتقال تماس همراه اول نیز بسیار آسان است. برای این کار، شما فقط باید در پیامکی کد ۲۴۳ را به سرشمارهٔ 009810 ارسال کنید. پس‌ از ارسال این پیامک و در صورت پذیرش درخواست شما از سوی اپراتور همراه اول، پیامک موفق بودن عملیات فعال‌سازی دایورت تماس همراه اول برای شما ارسال خواهد شد.

هک کردن اطلاعات در دنیای دیجیتال کار چندان سختی نیست، اما درمورد اپلیکیشن‌هایی که فقط و فقط روی یک پروژه تمرکز دارند، بیشتر می‌توان اطمینان کرد و نفوذ در اطلاعات آن کار دشواری است. اگر برای خرید شارژ مستقیم و خرید بسته اینترنت همراه به دنبال روشی ایمن و مقرون بصرفه هستید، روی ایساج حساب کنید.

تنظیمات سیستم اندروید برای فعالسازی انتقال تماس همراه اول

حالا که ما روش‌های فعال‌سازی قابلیت دایورت کردن خط همراه اول را برایتان توضیح دادیم، بیایید به سراغ تنظیمات مربوط به دایورت کردن در گوشی همراهتان برویم. برای فعال کردن قابلیت دایورت کردن در سیستم اندروید، شما باید در ابتدا شماره‌گیر تلفن همراهتان را باز کنید.

در قسمت بالا یا پایین صفحه شماره‌گیرتان یک گزینه به شکل ۳ خط یا سه نقطه قرار گرفته که همان تنظیمات تماس است. آن را باز کنید و وارد تنظیمات تماس گوشی‌تان شوید.

تنظیمات تماس در سیستم عامل اندروید برای انتقال تماس همراه اول

در صفحه‌ی تنظیمات تماس، گزینه‌ای بنام Supplementary services وجود دارد که در آن باید گزینه Call forwarding را انتخاب کنید (برخی از ورژن‌های سیستم اندروید در همان صفحه تنظیمات تماس دارای گزینه Call forwarding هستند).

در قسمت امکان انتقال تماس چند حالت برای شما وجود دارد:

1) Always forward (در این حالت، انتقال تماس همراه اول شما در هر صورت انجام می‌شود)؛

2) Forward when busy (در این حالت، در صورت مشغول بودن خط تلفنتان، تماس شما دایورت می‌شود)؛

3) Forward when unanswered (در این حالت، درصورتی‌که شما به تماس پاسخ ندهید، آن تماس دایورت می‌شود)؛

4) Forward when unreachable (در این حالت، درصورتی‌که نمی‌توان به خط تلفن شما دسترسی داشت تماس دایورت می‌شود). پس‌از انتخاب حالت موردنظر برای انتقال تماس، پنجره‌ای باز می‌شود که شما باید در آن شماره خط تلفنی که می‌خواهید تماس به آن دایورت شود را وارد کنید و گزینه Enable را انتخاب کنید.

(با سرویس ردیابی سیمکارت همراه اول آشنا شوید.)

روش لغو انتقال تماس همراه اول

اگر شما دیگر نمی‌خواهید از قابلیت سرویس انتقالِ تماس همراهِ اول استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از چند روش آن را غیرفعال کنید:

  1. برای غیرفعال کردن دایورت‌های تنظیم شده کد دستوری #21# آسان‌ترین روش ممکن است.
  2. همان کد دستوری مورد نیاز برای فعال‌سازی، برای لغو درخواست انتقال تماس نیز قابل استفاده است.
  3. عدد ۲۴۳ را به سرشماره 009810 در پیامکی ارسال کنید.
  4. می‌توانید کد دستوری #002## را شماره‌گیری کنید.
  5. می‌توانید به بخش تنظیمات تماس گوشی همراهتان رفته و در آن‌جا گزینه انتقال تماس‌ها را غیرفعال کنید. برای این کار، شما همان مراحل فعال‌سازی انتقال تماس در سیستم اندروید را باید انجام دهید، فقط با این تفاوت که در مرحله آخر باید گزینه Disable را انتخاب کنید.

(با روش های دریافت صورت حساب سیم کارت همراه اول آشنا شوید.)

روش لغو انتقال تماس همراه اول

هزینه‌ی فعال‌سازی دایورت همراه اول

فعال کردن قابلیت انتقال تماس همراه اول هزینه‌ای را شامل نمی‌شود، اما دایورت کردن یا انتقال تماس به خط تلفن دیگر شامل هزینه‌ای به میزان هزینه مکالمه‌ها خواهد شد. برای مثال، فردی با شماره‌تلفن شما تماس گرفته و تا مدتی این تماس تلفنی برقرار بوده تا به خط دیگر انتقال داده شود.

هزینه مدت‌زمان این تماس به‌اندازهٔ هزینهٔ مکالمهٔ عادی شما حساب خواهد شد و مشمول هزینه قبض ماهیانه‌تان می‌شود. در انتهای این مطلب از شما دعوت می‌کنیم برای مطالعه متنی که درباره پیامگیر صوتی همراه اول نوشته‌ایم سری به این لینک بزنید. بزودی با مطالب جدیدتری به سراغ شما عزیزان خواهیم آمد.

برچسب :
ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

رسوا شیرازی
۰۱ خرداد ۱۴۰۲

حتما باید * رو قبل ازمربع٢١ مربع بزنید و دایورت کنسل میشه *#21# عالیه وحتما اطلاعرسانی کنید چون هر دایورت یک مکالمه حساب میشه

مصطفی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام من خط همراه اولمو هدایت میکنم سر یه خط همراه اول دیگه بعد کسی زنگم میزنه نه این خطم زنگ میخوره نه اون میگه مشترک مورد نظر تماس خود را هدایت کرد چیکار باید کنم لطفاً راهنمایی کنید

احمد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام یکی از دوستان خطشو دایورت کرده رو گوشی من وخودشم در دسترس نیست که بگم دایورتو برداره تمام تماسهاش به خط من دایورت میشه چطور غیرفعالش کنم

مسعود
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام خواهش میکنم کینم کسی میتونه راهنمای کنه بعضی وقتا که تو شبکه نیستم دوستان بهم زنگ میزنن میگن زنگ زدم یه کسی دیگه جواب میده و اصلا نمیدونم او شماره چنده و کی هست. چکار کنم ؟راهنمای کنید ممنون میشم

امین
۲۵ فروردین ۱۴۰۲

سلام با اینکه کد لغو رو هم میزنم بازم کسی زنگ میزنه اگه تو دسترس نباشم رو یکی دیگه از خط هام میافته چجور میشه اینو درست کرد؟

محسن هوشمند
۲۱ فروردین ۱۴۰۲

سلام با شماره همسرم تماس میگیرم میزنه تماس هدایت شده خروجی لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

فرزانه
۱۷ فروردین ۱۴۰۲

دوستان میشه بسته مکالمه همراه اول رو لغو کرد؟ رفتم لغو بزنم زدم تایید . هیچ نیازی هم به بسته ۱۰۰ هزار تومنی و ۵۰۰۰ دقیقه مکالمه ندارم .

Amir
۲۱ اسفند ۱۴۰۱

همه کد ها زدم بازم میزنه بازم هدایت شده

فاطمه
۰۲ اسفند ۱۴۰۱

سلام وقتتون بخیر من با اینکه سیم کار همراه اول تو گوشیم نیس زنگ میزنم خطم میگه تماس هدایت شده در صورتی من همه کد #۲۱# و تنطیماتم غیر فعال کردم باز میزنه میزنه هدایت شد لطفا لطفا راهنماییم کنید

محمد
۲۵ بهمن ۱۴۰۱

با سلام چه کدی باید برای گوشی اندروید یا همراه اول برای دایورت بعد از ۳ عدد زنگ روی گوشی بعد دایورت شود روی خط بعدی مرسی

سایه
۰۲ بهمن ۱۴۰۱

سلام وقتی تماس میگیرم میزنه تماس هدایت شده کد و زدم اما باز هم هست شماره شمارشم اینه ۹۲۰۲۲۲۲ آخرشم یه مثبت تنظیمات رفتم دیدم این شماره تو حالت در دسترس نباشه هست هرکاری کردم از بین نرفت برای اپراتور رایتل؟

سایه
۰۱ بهمن ۱۴۰۱

سلام خطی که خاموشه رو میشه رو خط روشن دایورت کرد؟

  • معین
    ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

    سلام بله میشه

امیر
۱۵ دی ۱۴۰۱

سلام من می‌خوام یه کمک بکنید که دوس ندارم هدایت کنه خودش می‌خوام هرمی به شماره قبلیم زنگ زد بگه با این شماره تماس بگیرید چیکار کنم به نظر شما

مهراد
۲۶ آذر ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر گوشی خاموش است ولی میزنه هدایت تماس و میگه دردسترس نیس ولی گوشی خاموشه باید بگه خاموش #۲۱#زدم راهنمایی ممنونم

  • تیم محتوای ایساج
    ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    سلام سیم کارت شما دایورت شده است از طریق کد#21#* و یا تنظیمات گوشی تمامی تماس های دایورت شده را غیر فعال نمایید

مهدی
۲۲ آذر ۱۴۰۱

هر کسی بهم زنگ میزنم بعداز چند تا بوق جواب ندم میگه دردسترس نمیباشد،چجوری میتونم از این حالت بردارم

  • تیم محتوای ایساج
    ۲۲ آذر ۱۴۰۱

    سلام تنظیمات دایورت گوشی را بررسی نمایید و یا به دفاتر مجاز همراه اول مراجعه نمایید.

علی
۲۵ آبان ۱۴۰۱

برای اینکه وقتی زنگ می زنن بهتون به طرف مقابل اعلام بشه که شماره ی مورد نظر شما در شبکه موجود نیست ،باید در حالت روشن بودن گوشی بدون اینکه گوشی رو اول خاموش کنید باطری گوشی تون رو دربیارید در این صورت وقتی زنگتون بزنن میگه شماره ی مورد نظر شما در شبکه موجود نمی باشد .

محسن
۲۳ شهریور ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر هر کسی که بمن زنگ میزنه و بنده جواب میدم زیر اسمش کنار ثانیه شمار می‌نویسه انتقال منظورش چیه فقط تماس های وردیم اینجوری هست هر خطی که دارم اینجوری شده

میثم سوخته سرای
۰۶ تیر ۱۴۰۱

سلام خواستم سیستم غیر فعال کنم هرکار میکنم.کد وارد میکنم.پیامک می‌هد ثرویس به خط دیگری انتقال یافته قابل برگشت نیست.مگر میشه.چیکار بایست کرد سیستم.غیرفعال کنم

  • مجتبی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۱

    چه کدی میزنی؟ این کد جواب میده #21#

امید
۱۵ خرداد ۱۴۰۱

سلام جناب من به شماره ای زنگ میزنم پیغام" شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد"رو برام میاره من چجوری میتونم این حالتو فعال کنم یعنی دیگه به شماره ای انتقال ندم فقط این پیغامو برای کسی که به مگ زنگ میزنه، بگه؟

  • مجتبی
    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

    در کد دایورت که در این اموزش گفته شده یه شماره غیر معتبر بذار مثلا *21*09111234567890# چون چنین شماره ای در شبکه وجود نداره اون پیام به طرف اعلام میشه

اضافه کردن نظر جدید