روش‌های عیب یابی گوشی اندروید

اگر مدتی طولانی است که از گوشی هوشمند اندرویدی خود استفاده می‌کنید، حتما هر از گاهی با مشکل مواجه می‌شوید؛ مشکلاتی مانند کند شدن سیستم، هنگ کردن گوشی و غیره. بنابراین عیب‌یابی گوشی اندروید می‌تواند راه خوبی برای حل کردن این مشکلات باشد. روش‌های مختلفی برای عیب یابی گوشی‌های هوشمند اندروید وجود دارد که با امتحان کردن آنها به مشکلات احتمالی گوشی خود پی می‌برید و سپس می‌توانید نسبت به رفع این عیوب اقدام کنید. در این مطلب بلاگ ایساج تصمیم داریم در خصوص روش‌های مختلف عیب‌یابی گوشی اندروید صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

عیب یابی گوشی اندروید

عیب یابی گوشی اندروید

تست سلامت گوشی و عیب‌یابی گوشی اندروید به شما کمک می‌کند تا از سلامت تلفن همراه خود مطمئن شوید. به ویژه اگر تصمیم دارید یک گوشی دست دوم بخرید با استفاده از روش‌های عیب‌یابی گوشی اندروید می‌توانید عیوب احتمالی آن را شناسایی کنید. هر وقت احساس کردید موبایل شما به خوبی روزهای اول کار نمی‌کند، با راه‌کارهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم می‌توانید نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کنید؛ به ویژه اگر با مشکلاتی مانند کاهش سرعت گوشی، عملکرد ضعیف صفحه‌ی لمسی، دیر شارژ شدن، تخلیه‌ی سریع شارژ و غیره روبرو می‌شوید.

برای عیب یابی گوشی‌های اندرویدی می‌توانید روش‌های ساده‌ای مانند شماره‌گیری کدهای تست گوشی را امتحان کنید و یا از برنامه های عیب یابی گوشی اندروید استفاده کنید.

(از مطلب بازیابی داده ها در گوشی اندروید بازدید کنید.)

روش عیب یابی موبایل اندروید

روش‌های عیب یابی گوشی اندروید: 1. شماره‌گیری کدهای تست سلامت گوشی اندرویدی

کد عیب یابی گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی، ویژگی‌های مخفی این سیستم‌های اندروید را نشان می‌دهد. با این کدها بعلاوه می‌توانید از سلامت گوشی خود مطمئن شوید و گوشی خود را از نظر سلامت تست کنید. این کدها شامل دو مورد زیر می‌شود که لازم به ذکر است، ممکن است روی گوشی‌های مختلف، متفاوت باشد و یا حتی در برخی موارد عمل نکند.

با شماره‌گیری کدهای تست سلامت گوشی اندروید می‌توانید وضعیت سلامت برخی از بخش‌های موبایل خود را بررسی کنید.

(از مطلب انتقال بی سیم فایل از ویندوز به اندروید نیز بازدید کنید.)

کد تست سلامت گوشی برای عیب یابی گوشی اندروید

شماره گیری کد #*0#* برای تست گوشی اندروید

این کد عیب یابی برای تست کلی گوشی هوشمند شما مانند دوربین، ویبره‌ی گوشی، بلندگو، صفحه اصلی، تست سخت‌افزاری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از شماره‌گیری کد #*0#* صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که شامل موارد زیر می‌شود:

  • سه گزینه‌ی Red، Green، Blue و Black برای پیدا کردن پیکسل‌های سوخته یا معیوب در صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • گزینه‌ی Vibration برای تست سخت‌افزار ویبره در گوشی اندروید است.
  • Mega Cam دوربین پشت گوشی را از نظر سلامت بررسی می‌کند.
  • Touch برای بررسی نقطه به نقطه‌ی قابلیت تاچ یا لمسی بودن صفحه نمایش بکار برده می‌شود.
  • Speaker بلندگوها را بررسی می‌کند.
  • Sub Key برای بررسی عملکرد دکمه‌های جانبی است.
  • Front Cam برای بررسی و تست دوربین جلو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • HALL IC برای تست سنسورهای مغناطیسی سیستم اندرویدی است.

کد عیب‌یابی *#0*# برای تست مواردی همچون دوربین، ویبره، بلندگو، سخت‌افزار و غیره است.

(مطلب نصب افزونه در کروم اندروید نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

کد عیب یابی گوشی اندروید

شماره گیری کد *#*#4636#*#* برای تست سلامت گوشی اندروید

این کد دستوری اطلاعاتی در مورد گوشی هوشمند، وضعیت سلامت باتری (به عنوان کد عیب یابی باتری گوشی سامسونگ) و نمایش مشخصات گوشی و تست اینترنت ارائه می‌دهد. با شماره‌گیری این کد دستوری صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که شامل گزینه‌های زیر است:

  • گزینه‌ی Phone Information که اطلاعاتی کلی در مورد گوشی هوشمند و وضعیت باتری آن را نمایش می‌دهد.
  • گزینه‌ی Usage Statics که اطلاعاتی در مورد میزان استفاده از بخش‌های مختلف گوشی را نشان می‌دهد.
  • گزینه‌ی Wi-Fi Information که اطلاعاتی در مورد شبکه‌ی اینترنتی را ارائه می‌دهد.

تست عیب یابی گوشی اندروید با این کد کاملا تخصصی است و بهتر است افراد تازه‌کار یا ناآشنا از آن استفاده نکنند.

(از مطلبی که در خصوص کاهش مصرف اینترنت اندروید نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

کد *#*#4636#*#* برای تست سلامت موبایل اندروید

روش‌های عیب یابی گوشی اندروید: 2. اپلیکیشن عیب یابی گوشی اندروید

یکی دیگر از روش‌های عیب یابی گوشی‌های اندرویدی، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که برای این کار طراحی شده است. این نرم‌افزارها کاربری آسان دارند و می‌توان از آنها برای تست سلامت گوشی استفاده کرد. دانلود نرم‌افزار عیب یابی گوشی سامسونگ یا سایر گوشی‌های اندرویدی با قابلیت‌هایی همراه است که تست و بررسی سلامت و همینطور عیب یابی گوشی اندروید را به خوبی انجام می‌دهد. در ادامه به برخی از این برنامه‌های عیب یابی گوشی‌های اندروید اشاره می‌کنیم که می‌توان آنها را جزو بهترین نرم‌افزار عیب یابی گوشی دانست.

نصب نرم‌افزارهای عیب یابی گوشی‌های اندرویدی نیز یکی از روش‌های کارآمد برای تشخیص عیوب گوشی است.

(از مطلب اسکن با گوشی اندروید بازدید کنید.)

نرم افزارهای عیب یابی گوشی اندروید

برنامه‌ی TestM برای تست سلامت موبایل اندروید

این برنامه برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است و با استفاده از آن می‌توانید بررسی کنید آیا موبایل شما به درستی کار می‌کند یا خیر و سخت‌افزار دستگاه موبایل خود را می‌توانید با آن بررسی کرده و اطلاعات کاملی در مورد آن دریافت کنید. بعلاوه از این برنامه عیب یابی گوشی اندروید و آیفون می‌توانید برای چک کردن سنسورها و اجزا، تست صفحه نمایش لمسی، تست بلندگوها و میکروفون، بررسی اتصالات (وای‌فای، بلوتوث و غیره) بررسی عملکرد اثر انگشت، دوربین‌ها و غیره استفاده کنید.

برنامه‌ی TestM برای گوشی‌های ایفون و اندروید قابل استفاده است و می‌توان از آن برای بررسی صفحه نمایش لمسی، تست بلندگوها، اتصالات، سیستم اثر انگشت و غیره استفاده کرد.

(از مطلب حذف بدافزار از اندروید بازدید کنید.)

برنامه‌ی TestM تست گوشی اندروید

برنامه‌ی AccuBattery برای عیب یابی گوشی اندروید

این برنامه به شیوه‌ای کاملا علمی وضعیت سلامت و عملکرد باتری گوشی شما را بررسی می‌کند. باتری‌های موبایل یک دوره‌ی عمر محدود دارند. با هر بار شارژ کردن باتری، از عمر آن نیز کاسته می‌شود و بعلاوه ظرفیت کلی آن کاهش می‌یابد. با استفاده از برنامه‌ی AccuBattery می‌توانید مصرف واقعی باتری خود را با استفاده از کنترل‌گر شارژ باتری، اندازه‌گیری کنید. از دیگر کاربردهای این برنامه می‌توان به بررسی میزان مصرف باتری، اطلاع از زمان قابل استفاده از شارژ باتری، تعیین مصرف برنامه‌های مختلف از باتری و غیره اشاره کرد.

اپلیکیشن AccuBattery برای بررسی مواردی همچون میزان مصرف باتری، تعیین میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف و غیره کاربرد دارد.

(از مطلبی که در مورد دسترسی های اندروید نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

برنامه‌ی AccuBattery برای عیب یابی گوشی اندروید

نرم‌افزار عیب یابی گوشی اندروید برای کامپیوتر

اگر به دنبال نرم‌افزاری برای کامپیوتر هستید که بتوانید از آن برای عیب یابی گوشی اندروید خود استفاده کنید، باید بگوییم که چنین نرم‌افزاری وجود ندارد. از آنجایی که کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما نمی‌تواند دسترسی به سیستم گوشی هوشمند شما داشته باشد، این کار کاملا غیرعملی است. برای مثال بررسی بلندگوها یا صفحه نمایش لمسی از طریق کامپیوتر غیرممکن است.

عیب یابی آنلاین گوشی اندروید تنها از طریق خود سیستم گوشی امکان‌پذیر است و بهتر است برنامه‌های عیب‌یابی را روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید و یا گوشی خود را برای بررسی از نظر عملکرد یا رفع عیوب، به نمایندگی‌های مجاز ببرید.

(از مطلب ریکاوری گوشی اندروید بازدید کنید.)

نرم‌افزار عیب یابی گوشی اندروید برای کامپیوتر

آیا عیب یابی گوشی اندروید خاموش امکان‌پذیر است؟

عیب‌یابی گوشی‌های خاموش کار پیچیده‌ای است و نیاز است توسط اشخاص آموزش‌دیده و متخصص انجام شود. اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گوشی شما روشن نمی‌شود پیش از هر کار دکمه‌ی پاور و کم کردن صدا را همزمان بگیرید تا سیستم شما ری‌استارت شود. بعلاوه اگر فکر می‌کنید مشکل از باتری است، می‌توانید شارژ یا کابل آن را تعویض کنید و دوباره آن را امتحان کنید. اگر با این روش‌ها مشکل حل نشد لازم است گوشی را برای رفع عیوب به تعمیرکار بدهید.

عیب یابی گوشی خاموش

عیب یابی موبایل و رفع عیوب

در این مطلب به معرفی چند روش برای عیب یابی گوشی اندروید پرداختیم. این روش‌ها بی‌خطر هستند و می‌توانید برای بررسی وضعیت گوشی خود و یا پیش از خرید یک گوشی دست دوم از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید گوشی مورد نظر شما سلامت است. تست سلامت باتری و همینطور پیکسل‌های صفحه نمایش اطلاعات خوبی در خصوص عملکرد گوشی به شما خواهد داد و موارد دیگر نیز به همین ترتیب می‌توانند بسیار کاربردی باشند. با این حال در برخی موارد بهتر است با نمایندگی‌های مجاز یا تعمیرکاران مجاز در خصوص عیب یابی گوشی اندروید خود صحبت کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

H-A
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام وقت بخير از روزی که نرم‌افزار گوشي به‌ روز کردم عیب یابی دستگاه خودکار حذف شده در برنامه شخصی حال هر چه تلاش می‌کنم نمیدانم بايد چکار کرد همانند نخسه قبل دوباره برگرداند به‌ صفحه تنظیمات. راهنمایی کنید با تشکر

اضافه کردن نظر جدید