تست سرعت اینترنت 5g: تست سرعت 5G در ایران + تصاویر

نسل پنجم ارتباطات سیار در ایران بصورت آزمایشی در حال اجرا است. بنابراین اگر با تست سرعت اینترنت 5G در مناطق و شهرهای مختلف با اعداد عجیب و غریبی روبرو شدید، به سرعت اینترنت 5G شک نکنید! با توسعه باندهای رادیویی و افزایش پهنای باند و از همه مهم‌تر پیشرفته شدن تجهیزات (گوشی‌های هوشمند مناسب) به‌زودی، شاهد سرعت بالای آن خواهیم بود.

تست سرعت اینترنت 5G

بر طبق گزارش خبرگذاری‌های معتبر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) گفت: اولین تست فناوری اینترنت همراه پرسرعت 5G در ایران با سرعت 1.5 گیگابیت بر ثانیه (Gb/s) با موفقیت انجام شد.

مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات، محل استقرار اولین سایت ارتباطی نسل پنجم است و همه دست اندرکاران این حوزه می‌توانند برای تحقیق و توسعه در آن شرکت کنند.  5G از نظر سرعت در انتقال اطلاعات نسبت به 4G پیشرفت قابل توجهی داشته است.

البته که سرعت تبادل اطلاعات در شبکه 5G در دنیا از نظر تئوری یک تا 20 گیگابیت است. اما این میزان سرعت متناسب با سرمایه گذاری و سایر مولفه‌ها تعیین می‌شود؛ و میانگین سرعت در نظر گرفته شده برای (5G) بین 1.5 تا 2 گیگابیت خواهد بود. و در حال حاضر، میانگین سرعت اینترنت در ارتباطات 4G حدود 20 مگابیت بر ثانیه برای هر کاربر برآورد شده است.

تست سرعت 5G: طبق آخرین خبر در نمایشگاه تلکام 2021، سرعت 5G همراه اول در دانلود 1025 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 81 مگابیت بر ثانیه و پینگ 10 میلی ثانیه، از طریق موبایل، گزارش شده است.

(تبدیل گوشی اندروید به وب کم را در این صفحه آموزش ببینید.)

سرعت تبادل اطلاعات در شبکه 5G در دنیا؛ تست سرعت اینترنت 5G

تست سرعت اینترنت 5G ایرانسل

در مرداد ماه سال 1399 درست در اولین باری که اینترنت 5G به ایران پا گذاشت، در دفتر مرکزی ایرانسل سرعت 5G تست شد که معادل 1.5 گیگا‌بیت بر ثانیه بود. از آن زمان تاکنون مدت زیادی می‌گذرد و طبق اخبار جدید، سرعت 5G ایرانسل معادل 3 تا 3.5 و حتی به 4 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

بر اساس گزارش سایت‌های معتبر، با استفاده از اپلیکیشن اسپید تست اوکلا (Ookla)، سرعت 5G در بهمن ماه همان سال، معادل 3.2 گیگابیت نمایش شد. ایرانسل برای توسعه نسل پنجم شبکه موبایل پیشگام بوده است و تاکنون توانسته سایت‌های متعددی را در شهرهای مختلف ایران، از جمله تهران، شیراز، تبریز، اصفهان و کیش راه‌اندازی کند.

تست سرعت 5G: برای بررسی دقیق تست سرعت فایو جی باید آن را روی تجهیزات مختلف مشاهده کرد تا به یک نتیجه‌ی کلی رسید.

(با بهترین آنتی ویروس آندروید در این صفحه آشنا شوید.)

سرعت 5G ایرانسل

اولین سایت فضای باز ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس است.  امکان استفاده از اینترنت 5G نیازمند گوشی مناسب است، در غیر اینصورت امکان استفاده از سرعت شگفت انگیز 5G برایتان مقدور نخواهد بود. در بوستان آب و آتش هم سایت هات اسپات 5G راه اندازی شده است و افرادیکه گوشی مناسب دارند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

تست سرعت 5G: سرعت بارگیری با توجه به نوع 5G متصل به دستگاه متفاوت است؛ فایو جی از چند باند فرکانسی تشکیل شده است.

(در این صفحه با سرویس اینترنت DSL آشنا شوید.)

اینترنت اشیاء و سرعت تبادل اطلاعات، تست سرعت 5G ایرانسل

تست سرعت اینترنت 5G همراه اول

در نمایشگاه تلکام سال 2022 که در زمستان پارسال برگزار شد، اپراتور همراه اول با رونمایی از سایت 5G سیار خود، تست سرعت اینترنت 5G همراه اول انجام شد. خبرنگاران اینگونه گزارش دادند که که سرعت دانلود معادل 1025 مگابیت و آپلود 81 مگابیت بر ثانیه رسیده است. که البته این تست توسط گوشی شیائومی گرفته شده است.

همانطور که مطمئنا می‌دانید، مدل گوشی و نوع باند ارائه شده 5g، تأثیر بسزایی در دریافت اینترنت 5G دارد. مثلا در خیلی از کشورها، شبکه‌های 5G با فرکانس‌های رادیویی 6 گیگاهرتز راه‌اندازی می‌شوند که سرعت پایین ولی برد بالایی دارند. این اتفاق درست برخلاف شبکه 5G مبتنی بر امواج میلی‌متری است که سرعت بالا و برد پایین (در حد چند متر دارد.)

تست سرعت اینترنت 5G: اگر منطقه شما تحت پوشش طیف باند کم (Low-Band) 5G باشد، قادر است مسافت‌های طولانی را با پشت سر گذاشتن موانع طی کند، اما سرعت بارگیری ضعیفی دارد.

(در این صفحه با ترفند افزایش سرعت اینترنت در اندروید آشنا شوید.)

تست سرعت اینترنت 5G در ایران

اینترنت 5G در حال حاضر در خیلی از نقاط کشور در دسترس است، مثلا نقاط تحت پوشش 5G در تهران، منطقه تهران‌سر محدوده بلوار نیلوفر تا بلوار اصلی و خیابان توتونچی است. در این نقاط با داشتن گوشی سازگار، به راحتی می‌توانید به اینترنت 5G وصل شوبد. اما چرا سرعت آن، آنچنان که تصور می‌شد بالا نیست؟

دلیل پایین بودن سرعت 5G در مقایسه با سرعت اینترنت LTE، مربوط به پهنای باند محدود 5G است. چون در ایران هنوز باند رادیویی اختصاصی برای اینترنت 5G در نظر گرفته نشده است. بنابراین قطعا با تست سرعت 5G در این مناطق اعداد پایینی به دست می‌آید که شما را شوکه می‌کند!

تست سرعت 5G: اگر منطقه شما تحت پوشش اینترنت 5G با باندهای فرکانسی با پوشش mmWave باشد، سرعت بارگیری فوق العاده بالایی دارد. اما برخلاف امواج رادیویی باند کم، قابلیت نفوذ از موانع را مخصوصا در مسیرهای طولانی ندارد!

(برای رومینگ ایرانسل به این صفحه مراجعه کنید.)

اینترنت فیبر یا 5G؟ ؛تست سرعت 5G در ایران

چگونه سرعت اینترنت را 5G کنیم؟

وقتی حرف از اینترنت 5G می‌شود، خودتان را برای سرعت بالا، مثل سرعت نور آماده کرده‌اید! اما برای بهره‌مندی از سرعت شگفت انگیز 5G باید دستگاه مناسب هم داشته باشید! امکان تبدیل گوشی 4G به 5G هم وجود ندارد. همانطور که در ابتدای متن هم گفته شد، در تست سرعت اینترنت 5G پای دکل بدون هیچگونه مانعی سرعت 2.5 تا 3 مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

تست سرعت 5G: طبق آنچه که در نمایشگاه تلکام سال 2022 در تست سرعت اینترنت 5G گزارش شده در زمانی که در تست با گوشی شیائومی سرعت دانلود معادل 1025 و با تست مودم یوتل و لپ‌تاپ سرعت دانلود معادل 879 مشاهده شده است.

(راهنمای فعالسازی اینترنت ایرانسل را در این صفحه مشاهده کنید.)

تست سرعت 5G: مزایای اینترنت 5G

در کنار سرعت 5G، بحث در مورد مزایای 5G، در ارائه فناوری‌های مهم برای تغییر زندگی از طریق شبکه‌های اینترنت همراه پر سرعت است. امروزه، در سراسر جهان می‌توانید Verizon 5G را تجربه کرد، البته از طیف باند پایین برای ارائه پوشش عالی و نفوذ بالا که می‌تواند اکثر عملکردها را پشتیبانی کند، استفاده کرد.

تست سرعت 5G: با توجه به گفته‌ی الس بائرت، مدیر بازاریابی و ارتباطات در Netcomm: مطمئنا 5G سرعت بالاتری به کاربران ارائه خواهد داد، اما این سرعت با توجه به نوع شبکه ارائه شده و تعداد کاربران متفاوت است.

(برای مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای همراه در ایران به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

مزایای اینترنت 5G، تست سرعت 5G

سرعت اینترنت 5G و تغییر اساسی دنیای مجازی

5G با پهنای باند بالا، مزایای باور نکردنی برای گیمرها دارد: مانند افزایش 10 برابری سرعت از ​​4G LTE، جایگزین ایمن‌تری برای Wi-Fi عمومی، چت ویدیویی با کیفیت بالا را ارائه می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه 5G Ultra Wideband به انقلابی عظیم در صنایع کمک کرده و تأثیر مثبتی در زندگی کاربران ایجاد می‌کند.

سرعت اینترنت فایو جی: 5G Ultra Wideband با سرعت بالا، تأخیر کم و ظرفیت انبوه خود می‌تواند تحویل پهپاد، کنترل ترافیک متصل به ابر و سایر برنامه‌ها را به پتانسیل واقعی خود برساند.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات