رکورد سرعت اینترنت همراه در ایران شکسته شد: 2.54 گیگابیت بر ثانیه!

رکورد سرعتِ اینترنت همراه در ایران توسط اپراتور ایرانسل شکسته شد. این خبری بود که مدیرعامل شرکت ایرانسل دکتر بیژن عباسی‌آرند در صفحه‌ی اینستاگرام خود منتشر کرد. ایرانسل تاکنون اولین و تنها اپراتوری بوده است که موفق به راه‌اندازی شبکه 5G یعنی نسل پنجم اینترنت در ایران شده است. در همین راستا با توسعه بسترهای ارائه خدمات اینترنت نسل پنچم، بیژن عباسی آرند با منتشر کردن عکسی از تست سرعتِ اینترنت همراه ایرانسل، خبر از شکسته شدن رکورد سرعتِ اینترنت همراه در ایران دادند. با وجود مشکلات عدیده‌ای که همواره کاربران ایرانی در زمینه‌ی برخورداری از سرعت اینترنت مناسب تحمل کرده‌اند، ایرانسل توانسته بالاترین حد نصاب سرعت اینترنت در ایران را از آن خود کند. در این گزارش به بررسی میزان سرعت دانلود و آپلود و پینگ ثبت شده برای اینترنت همراه ایرانسل، در روز شکسته شدن این رکورد می‌پردازیم.

رکورد سرعت دانلود در اینترنت همراه ایران

طبق برآوردی که وب سایت دیجیاتو پس از اعلام و رونمایی ایرانسل از اولین سایت 5G خود در ساختمان اصلی این اپراتور انجام داده بود، بیشترین سرعت ثبت شده 1.5 گیگابیت بر ثانیه بود اما حالا ایرانسل توانسته رکوردِ سرعت دانلود اینترنت همراه در ایران را بشکند و آن را به بیش از 2.5 گیگابیت بر ثانیه برساندY یعنی در این فاصله تقریبا به حدود دو برابر عدد قبل برسد. مدیر عامل ایرانسل دکتر بیژن عباسی آرند در عکسی که از این تست سرعت در صفحه‌ی اینستاگرام خود منتشر کرده، رقم 2.54 گیگا بیت بر ثانیه نمایش داده است.

سرعت اینترنت همراه در ایران رکورد زد

سرعت اینترنتِ همراه در ایران رکورد زد – آپلود اما همچنان در مدار قبلی!

در جریان رونمایی از نتیجه تست سرعتِ اینترنت همراه 5g ایرانسل، با وجود رشد چشمگیر سرعت دانلود، سرعت آپلود همچنان بر مدار قبلی می‌گردد و حتی در مقایسه با تست عملکردسنجی پیشین، حدود ۳۰ مگابیت در ثانیه کاهش یافته است.

کاهش پینگ تایم در رکورد جدید سرعت اینترنت اینترنت 5g ایرانسل

پینگ یا همان دستوری که برای سنجش فاصله‌ی زمانی اتصال بین دو دستگاه در شبکه استفاده می‌شود، در حال حاضر در ایران در بازه 90 الی 200 میلی ثانیه در نوسان است. در این حد نصاب پینگ تایم تا 6 میلی ثانیه کاهش پیدا کرده که این نویدبخش پایان تیره‌روزی‌های کاربران اینترنت همراه در ایران است.

بهره‌مندی از اینترنت نسل پنجم ایرانسل – بزودی در سراسر ایران!

حالا که رکورد سرعتِ اینترنت ایران شکسته شده و راجع به آن گفتیم و نوشتیم؛ بی صبرانه منتظر هستیم تا این امکان برای همه‌ی افراد جامعه قابل دسترس و استفاده باشد.  همچنین امیدواریم پیشرفت بستر خدمات‌رسانی اینترنت همراه در ایران تأثیرات بسزایی روی اقتصاد کسب‌وکارهای دیجیتال گذاشته و زمینه‌ساز رونق فراوانی در این زمینه باشند. این امر با راه‌اندازی سایت‌های فضای باز (outdoor) نسل پنجم اینترنت میسر خواهد شد و مدیرعامل ایرانسل در خبری جداگانه خبر از افزایش سرعت تاسیس سایت‌های اینترنت 5g در تهران و سایر شهرستان‌های ایران داده است. امیدواریم این مطلب برایتان مفیده بوده باشد؛ حتما می‌دانید که ایساج در زمینه‌ی عرضه کارت شارژ برای سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتورهای همراه و نیز فروش بسته‌های اینترنت همراه فعالیت می‌کند. از شما دعوت می‌کنیم تا سری به صفحه اصلی سایت ما بزنید و امکانات ایساج را ملاحظه نمایید.

 

 

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات