برنامه اندروید Google Find My Device: ردیابی گوشی از طریق این برنامه

برای همه‌ی ما زیاد پیش آمده که در خانه یا محل کار فراموش می‌کنیم که گوشی خود را کجا گذاشته‌ایم، خوب در اینجور موارد ملالی نیست و با یک تماس می‌توان گوشی را پیدا کرد، اما شرایط زمانی بغرنج می‌شود که در بیرون از خانه آن را گم کرده باشید! برای اینکه با چنین اتفاق وحشتناکی مقابله کنیم، در این متن می‌خواهیم یک ترفند کاربردی که در اکثر مواقع درست جواب می‌دهد، به شما معرفی کنیم. البته که برای ردیابی گوشی روش‌های مختلفی پیشنهاد شده است مثلا یکی از آن‌ها نصب برنامه‌های ضد سرقتی است ولی یک روشی که در حال حاضر حتی بصورت پیش فرض در برخی از گوشی‌های جدید سامسونگ نصب شده‌ است، برنامه اندروید Google Find My Device است. ما در این متن از وبلاگ ایساج، می‌خواهیم به معرفی این نرم افزار جالب و کارآمد بپردازیم.

پیدا کردن گوشی با برنامه اندروید Google Find My Device

برنامه اندروید Google Find My Device

گوشی‌های اسمارت در واقع شخصیت مجازی هر فردی هستند و با حجم بالای حافظه، اطلاعات خصوصی زیادی در آن ذخیره شده که هیچ کس مایل به فاش شدن آن‌ها نیست. با استفاده از Google Find My Device اگر حتی امیدی به بازگشت گوشی خود هم نداشته باشید، می‌توانید با پاک کردن اطلاعات و قفل کردن گوشی کمی خود را آرام کنید. اما فراموش نکنید که برای بهره‌مند شدن از این برنامه باید اینترنت گوشی و همینطور موقعیت مکانی یا همان Location فعال باشد.

(سری به مطلب تست سرعت اینترنت نیز بزنید.)

با برنامه Find My Device گوشی خود را پیش از آنکه اطلاعاتتان فاش شود، آنرا از راه دور با قفل کردن و یا حذف شدن اطلاعات یا بلند شدن صدای زنگ بیابید.

ردیابی گوشی با برنامه اندروید Google Find My Device

روش فعال سازی برنامه اندروید Google Find My Device

در گوشی‌های جدید، معمولا این ابزار بصورت پیش فرض در بخش تنظیمات موجود است. مثلا در گوشی‌های شیائومی بعد از ورود به تنظیمات (Setting)، گزینه‌ Password and Security را انتخاب کنید. در صفحه بعدی گزینه Privacy و سپس در صفحه بعد Find My Device را می‌یابید.

در سایر گوشی‌های اندروید نیز که اکثریت با فضای آن‌ها آشناتر هستید با به تنظیمات رفته و در صفحه‌ی Security با کمی جستجو، گزینه‌ی Find My Device را خواهید یافت. بعد از پیدا کردن Find My Device آنرا روشن کنید. اما اگر این گزینه را نیافتید از برنامه‌ی Google Play برنامه‌ی Google Find My Device را دانلود کنید.

روش فعال سازی اپلیکیشن Google Find My Device

نصب برنامه اندروید Google Find My Device

با نصب برنامه اندروید Google Find My Device، باید با حساب کاربری گوگل خود این سامانه را بر روی گوشی نصب کنید. بنابراین در زمانیکه گوشی خود را گم کردید، می‌توانید با همان حساب کاربری (همان آدرس Gmail مشابه در گوشی) آن را بر روی نقشه جستجو کنید.

برای جستجوی جایگاه دقیق گوشی، عبارت Google Find My Device بر روی نوار جستجوی گوگل وارد کنید. سایت Find My Device-google را باز کنید. در این صفحه، با اجازه گرفن از کاربرد جهت دسترسی به GPS گوشی، محل دقیق آن را بر روی نقشه نشان می‌دهد.

(مطلب قفل گوگل کروم نیز می تواند برایتان جالب باشد.)

نحوه نصب برنامه Google Find My Device

پیدا کردن گوشی و کنترل از راه دور با برنامه اندروید Google Find My Device

زمانیکه گوشی بر روی نقشه ردیابی شد، گوگل سه گزینه به شما پیشنهاد می‌دهد:

  1. پخش صدای زنگ Play Sound به مدت 5 دقیقه

با انتخاب گزینه‌ی Play Sound حتی اگر گوشی در حالت سایلنت باشد، به مدت 5 دقیقه زنگ می‌خورد.

  1. لاک شدن دستگاه و خروج از حساب گوگل Secure Device

با انتخاب این گزینه، شما می‌توانید دستگاه را قفل کرده و از حساب کاربری خود خارج شوید. اگر دستگاه شما قفل ندارد، می‌توانید برای آن قفلی تعریف کنید. همینطور امکان ارسال پیام یا شماره تلفنی بر روی صفحه نمایش قفل گوشی برای کمک به کسی که گوشی یافته است، وجود دارد. بعد از این مرحله همچنان می‌توانید محل گوشی خود را با برنامه اندروید Google Find My Device مشاهده کنید.

  1. پاک کردن اطلاعات Erase Device

و گزینه‌ی آخر پاک کردن کامل اطلاعات از گوشی است. اگر دیگر امیدی به بازگشت گوشی خود ندارید، بهترین راه حل حذف اطلاعات گوشی است. با این روش دیگر اطلاعات شما قابل بازگشت نخواهد بود.

سه گزینه برنامه اندروید Google Find My Device

مزایای استفاده از برنامه اندروید Google Find My Device

برای ایمن کردن جعبه‌ی سیاه زندگی‌مان هر ترفندی ارزشمند و چه بسا حیاتی است. قابلیت “گوشیم را پیدا کن Find My Device” یکی ازهمان ترفندهای کاربردی است که هر کاربری باید از آن اطلاع داشته و بر روی گوشی خود فعال کند. اگر گوشی گرانقیمتی دارید، بهتر است که اینترنت و گزینه‌ی موقعیت مکانی آن را در هنگام خروج از منزل فعال نگه دارید، شاید همین دو مورد باعث شود که گوشی خود را در صورت مفقود شدن بسرعت پیدا کنید.

مزایای برنامه اندروید Google Find My Device

با ایساج موبالیت را شارژ کن!

ایساج Esaj، شرکت سفیر ارتباطات جوان، سال‌ها است که در زمینه شارژ الکترونیکی آنلاین سه اپراتور: ایرانسل، همراه اول و رایتل در حال فعالیت است. شما می‌توانید بسته‌های اینترنتی برای گوشی و مودم خود را به راحتی از ایساج تهیه کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

مهدی ذاکری
۲۵ خرداد ۱۴۰۱

درود گوشی رو پیدا کردم رمز میخواد برای باز شدن از کجا رمز بیارم وارد کنم

اضافه کردن نظر جدید