در اندروید چگونه پراستفاده‌ترین اپ‌های خود را بیابیم

تکنولوژی انسان‌ها را به خود وابسته ساخته است و البته کنترل این وابستگی نیز از دست ما در رفته! در هر کجا که باشید، افرادی را می‌بینید که به موبایل خود زل زده‌اند و هرکسی به کاری مشغول است. اما مدیریت زمان استفاده از گوشی به ما کمک می‌کند تا بیش از حد وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی نگذرانیم. اما چگونه زمان استفاده از گوشی را مدیریت کنیم؟ در ادامه این مطلب ایساج تصمیم داریم به معرفی برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی بپردازیم.

مدیریت زمان استفاده از گوشی اندروید

آیا تا بحال به این توجه کرده‌اید که چقدر به گوشی خود وابسته شده‌اید؟ چند ساعت در روز را با گوشی خود می‌گذرانید؟ مطمئنا خودتان می‌دانید که کدام برنامه بیشتر وقت شما را می‌گیرد، اما زمان دقیق و اینکه هر چند وقت یکبار به آن سر می‌زنید، برای افرادی که می‌خواهند مدیریت بیشتری بر روی کارهای خود داشته باشند و به دنبال راهی برای مدیریت تایم استفاده از گوشی هستند، بسیار کمک‌کننده و کاربردی است؛ مخصوصا برای والدینی که می‌خواهند فرزندانشان زمان مشخصی را به گشت‌وگذار در دنیای مجازی بگذرانند.

اما چگونه تایم استفاده از گوشی را کم کنیم و آیا استفاده از برنامه کنترل مدت زمان استفاده از گوشی برای مدیریت تایم استفاده از گوشی مناسب و کاربردی است؟ در ادامه در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد.

معرفی برنامه برای کنترل استفاده از گوشی

برنامه‌های زیادی برای مدیریت زمان استفاده از گوشی اندروید طراحی شده است اما یکی از بهترین‌های آن‌ها که قصد داریم در این مطلب از وبلاگ ایساج معرفی کنیم برنامه اندروید Quality Time است. برنامه Quality Time با نصب رایگان و دستورالعملی ساده، از زمانی که گوشی را آنلاک می‌کنید تا زمانیکه گوشی را کنار بگذارید، همراه شما است.

زمان استفاده از گوشی، زمان استفاده از نرم‌افزارهای مختلف، تعیین کردن زمان مشخص برای استفاده از برنامه‌ای خاص یعنی همان قفل ساعتی گوشی، زنگ هشدار برای استفاده‌ی بیش از حد از گوشی، برنامه قفل گوشی برای درس خواندن و میزان استفاده از گوشی در روز از قابلیت‌های جالب توجه‌ی این برنامه است. برای طریقه‌ی نصب و آشنایی بیشتر با اپلیکیشن اندروید Quality Time در ادامه با ما همراه باشید.

برنامه Quality Time یک نرم افزار کنترل مدت زمان استفاده از گوشی است که ویژگی‌های کاربردی و متعددی دارد.

(در ایساج بخوانید: کلیپ بورد چیست؟)

مدیریت زمان استفاده از گوشی

برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی: برنامه اندروید Quality Time

شما می‌توانید نام برنامه اندروید Quality Time را در Google Play جستجو کنید. در صورت تمایل می‌توانید از طریق فیس بوک یا از طریق ایمیل خود این برنامه را نصب کنید. پس از ورود به سیستم، با نمایش پنجره‌ای به منظور دسترسی به برنامه‌ها از شما اجازه می‌خواهد، گزینه‌ی Permit را انتخاب کنید. حالا Quality Time می‌تواند تمام فعالیت‌های شما را ردیابی کند.

حتما بخوانید:
مخفی کردن برنامه در اندروید: معرفی ترفندهای مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی اندروید

ردیابی Quality Time از زمان نصب آغاز می‌شود، دیگر حتی بازشدن قفل صفحه نیز از دید آن دور نمی‌ماند و همه‌ی فعالیت‌های شما را در گزارشی مرتب ارائه می‌دهد. این اطلاعات را می‌توانید در یک جدول زمانی، به صورت روزانه یا هفتگی پیگیری کنید. در پایان هفته شما با جدول زمانی طولانی‌تری روبه‌رو خواهید شد که شما را برای برنامه‌ریزی بهتر، یاری خواهد کرد.

برنامه Quality Time یک برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی برای کاربران اندروید است که تمام فعالیت‌های کاربر را به صورت روزانه یا هفتگی و ماهانه ثبت و گزارش می‌کند.

(از مطلب رفع خطای 1009 آیفون بازدید کنید.)

برنامه مدیریت زمان quality time

نحوه مدیریت زمان استفاده از گوشی اندروید با برنامه Quality Time

طراحی اپ quality time به نسبت سایر برنامه‌های اندوریدی، کمی متفاوت اما نحوه مدیریت زمان استفاده از گوشی اندروید با برنامه Quality Time کاملا قابل درک و ساده است. به طور کلی تمامی برنامه‌های مورد استفاده به همراه ساعت، دقیقه و ثانیه در یک تایم لاین، بصورت کاملا تفکیک شده و مرتب نمایش داده می‌شود.

جالب است که علاوه بر زمان استفاده برای برنامه‌ها، زمانی که گوشی بدون استفاده بوده است را نیز می‌توان مشاهده کرد. برنامه‌ها بصورت خوشه‌ای در سمت راست ستون نمایش می‌شوند. اگر بخواهید، می‌توانید زمان صرف شده برای هر برنامه را با ضربه زدن روی آن‌ها مشاهده کنید. ولی در ستون، ساعت بصورت جمع‌بندی شده و کلی نمایش می‌شوند.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه مدت زمان استفاده از گوشی را بفهمیم، برنامه Quality Time با محاسبه زمان استفاده از گوشی، اطلاعات کاملی در این خصوص به شما می‌ دهد.

مدیریت استفاده از گوشی با اپلیکیشن Quality Time

برای داشتن دیدی کامل‌تر، صفحه Today Screen را پایین بکشید. در این صفحه با نام Daily Usage می‌توانید گزارشی دقیق از اینکه از چه برنامه‌ای بیشتر استفاده کرده‌اید و چقدر زمان برای آن گذاشته‌اید، مشاهده کنید. حتی از این دقیق‌تر، می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت چپ، اطلاعاتی مربوط به تعداد دفعاتی که برنامه را باز کرده‌اید و مواردی از این قبیل را بیابید.

(با روش فعالسازی رومینگ آیفون اشنا شوید.)

نحوه مدیریت زمان با برنامه quality time

میزان استفاده از گوشی در روز، گزارش هفتگی و ماهانه‌ با برنامه اندروید Quality Time

اما شاید بپرسید چگونه زمان استفاده از گوشی را بفهمیم؟ خب برای اینکه دید وسیع تری نسبت به فعالیت‌های خود داشته باشید و عملکرد خود را تحت کنترل قرار دهید این نرم افزار مدیریت زمان استفاده از گوشی قادر به گزارش هفتگی نیز است. با پایین کشیدن صفحه Daily Usage به صفحه گزارش هفتگی Weekly Usage دست پیدا می‌کنید و به همین ترتیب می‌توانید گزارش فعالیت خود را در ماه‌های گذشته (حدود6 ماه) را نیز مشاهده کنید.

ذخیره‌ی اطلاعات در حدود 6 ماه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی است که موجب می‌شود روند خود را در طول این مدت مورد بررسی قرار داده و تغییرات را مشاهده کنید.

(با بهترین اپلیکیشن های تقویت صدای آیفون آشنا شوید.)

حتما بخوانید:
طریقه فهمیدن شماره سیم کارت داخل گوشی

قفل ساعتی برنامه‌های گوشی با برنامه اندروید Quality Time

همانطور که مشاهده کردید کار کردن با برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی اندروید Quality Time بسیار ساده است. علاوه بر وظیفه‌ی اصلی که گزارش زمان‌های استفاده از برنامه‌ها و گوشی است، چند قابلیت جانبی جالب و کاربردی برای افرادی که قصد دارند عادت گوشی دست گرفتن طولانی مدت را ترک کنند، ارائه می‌دهد.

یک قابلیت زنگ تفریح یا زنگ استراحت است که با مسدود کردن استفاده از نرم‌افزارها شما را مجبور می‌کند که گوشی را در مدت زمانی کوتاه رها کنید و دیگری زنگ پایان است، یعنی مهلت امروز شما برای استفاده از این نرم افزار به پایان رسیده است. البته در مورد دوم شما می‌توانید بی‌تفاوت به آلارم، کار خود را انجام دهید، یعنی برنامه مسدود نمی‌شود.

قفل ساعتی برنامه‌های گوشی با برنامه اندروید

برنامه قفل گوشی برای درس خواندن و مدیریت زمان استفاده از گوشی

قابلیت “زنگ تفریح” در برنامه اندروید Quality Time، برای کنترل کودکان بمنظور استفاده از گوشی در زمان تعیین شده یا برای هشدار در زمان درس خواندن و مواردی اینچنینی، برای افرادی که به سختی از گوشی دل می‌کنند، بسیار کاربردی است. برای فعال کردن این قابلیت، تا پایان صفحه “ Daily Usage”  پایین روید و سپس روی سه خط پایین صفحه ضربه بزنید، از منوی باز شده گزینه‌ی “Take a Break” را انتخاب کنید.

صفحه‌ای به منظور تعیین کردن زمان برای شما باز می‌شود. ابتدا از شما می‌خواهد که نامی برای پروفایل خود انتخاب کنید. در گزینه‌ی دوم از شما می‌خواهد که برنامه‌ها، اعلام‌ها و تماس‌هایی را که قصد مسدود کردن آن‌ها را دارید انتخاب کنید؛ و در گزینه‌ی Early manual Exit Penalty زمان مورد نظرتان را وارد کنید. بعد از آن در بالای صفحه گزینه‌ی Create را انتخاب کنید. فقط دقت داشته باشید که ساختن یک پروفایل تا زمانیکه پروفایل دیگری ساخته نشود، همچنان پابرجاست و قابل حذف شدن نیست.

بعد از اینکه پروفایلتان را ساختید، باید به آن دستور دهید تا فعال شود، مجددا بر روی سه خط پایین گزارش روزانه کلیک کرده، گزینه‌ی Take a breakرا انتخاب کنید و سپس Profile مورد نظر (اگر بیش از یک پروفایل ساخته‌اید) و در آخر گزینه‌ی استارت!

(با روش ساخت کاتالوگ در واتساپ آشنا شوید.)

حتما بخوانید:
پنهان کردن عکس از گالری اندروید + عکس

برنامه قفل گوشی برای درس خواندن و مدیریت زمان استفاده از گوشی

گوشی را نمی‌توانید رها کنید؟ برنامه اندروید Quality Time به شما کمک خواهد کرد!

با مسدود شدن برنامه‌ها و ریجکت شدن تماس‌ها، می‌توانید بالاجبار از گوشی جدا شده و به کارهای روزانه‌تان بپردزاید. البته فراموش نکنید که تمامی این موارد قابل‌انعطاف است و شما می‌توانید روز، ساعت، مسدود شدن برنامه‌ها و تماس‌ها را مطابق میلتان با این برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی تنظیم کنیم. همینطور می‌توانید با فشردن دکمه‌ی X در پایین صفحه سمت راست، Take a break را زودتر از زمان موعود به پایان برسانید.

مدیریت زمان استفاده از گوشی اندرویدی و فعال کردن زنگ هشدار

از دیگر قابلیت‌های برنامه اندروید Quality Time به عنوان اپلیکیشن مدیریت زمان استفاده از گوشی، می‌توان به فعال کردن زنگ هشدار به منظور استفاده بیش از حد از برنامه‌ای مثل بازی‌های آنلاین است که خیلی وقت شما را می‌گیرد. شما می‌توانید با وارد شدن به تنظیمات و انتخاب گزینه‌ی Tracking زمانی برای استفاده از آن برنامه مشخص کنید.

(از مطلبی که در مورد افزایش عمر باتری آیفون نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

مدیریت زمان استفاده از گوشی اندرویدی - فعال کردن زنگ هشدار

برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی iOS

در این مطلب به معرفی برنامه برای کنترل و مدیریت زمان استفاده از گوشی های اندروید پرداختیم اما در مورد روش‌ها و برنامه های مدیریت زمان استفاده از گوشی آیفون چطور؟ برنامه Quality Time قابل استفاده برای کاربران گوشی‌های آیفون نیز هست و آنها نیز می‌توانند نسخه‌ی iOS این برنامه را دانلود و نصب کنند.

برنامه محدود کننده استفاده از گوشی

اگر به دنبال دانلود برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی یا دانلود برنامه قفل ساعتی برای اندروید هستید تا شما را متوجه کند که چقدر از زمان خود را در گوشی می‌گذارنید، برنامه مدیریت زمان استفاده از گوشی Quality Time برنامه‌ای کاربردی برای گوشی‌های اندروید است.

این اپلیکیشن به عنوان برنامه کنترل گوشی برای درس خواندن نیز می‌تواند کاربردی باشد. البته این تنها برنامه‌ای نیست که به این منظور طراحی شده است، اما از لحاظ بصری و قابلیت‌هایی که دارد نسبت به سایر برنامه‌های ارائه شده یک قدم جلوتر است.

با ایساج موبالیت را شارژ کن!

ایساج، شرکت سفیر ارتباطات جوان، سال‌ها است که در زمینه آنلاین شارژ الکترونیکی سه اپراتور، ایرانسل، همراه اول و رایتل در حال فعالیت است. شما می‌توانید بسته‌های اینترنتی برای گوشی و مودم خود را از ایساج تهیه کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات