انتقال شارژ همراه اول: معرفی روش‌های جابه‌جایی شارژ سیم کارت همراه اول

اگر شما دارای خط تلفن اعتباری همراه اول هستید حتماً به شارژ کردن آن احتیاج پیدا کرده‌اید. راه‌های زیادی برای شارژ کردن خط تلفن همراه اول وجود دارد. یکی از روش‌های معمول آن همان افزایش اعتبار خط یا خرید بسته‌های اعتباری از درگاه‌های معتبر است. یکی از روش‌های پرطرفدار در میان مشترکین همراه اول، استفاده از سرویس انتقال اعتبار از خط‌های اعتباری و دائم به خط اعتباری است. ما در این مطلب بلاگ، روش‌های انتقال شارژ همراه اول را بررسی خواهیم کرد. همچنین اگر به تمام کدهای دستوری همراه اول نیاز دارید، می‌توانید به این مطلب ما نیز سر بزنید.

۱. انتقال شارژ همراه اول از خطوط دائمی به اعتباری

فعال کردن سرویس انتقال شارژ همراه اول از خطوط دائمی

اگر شما بخواهید که از خطوط دائمی همراه اول به خطوط اعتباری شارژ منتقل کنید، اول باید سرویس انتقال شارژ از خطوط دائمی را فعال کنید. برای فعالسازی سرویس انتقال شارژ همراه اول از خطوط دائمی، سه روش وجود دارد:

  • به سرشمارهٔ 8911 پیامک ارسال کنید.
  • کد دستوری *10*141# را شماره‌گیری کنید.
  • سامانه همراه من را روی گوشی خود نصب کرده و از منوی صورت حساب من، گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید.

برای خرید شارژ مستقیم و یا خرید بسته اینترنت همراه نام ایساج را بخاطر داشته باشید! ایساج با یک دهه تجربه، پشتیبانی 24 ساعته و امنیت زیر ساخت، بعنوان فروشنده رسمی شارژ و بسته اینترنت اپراتورهای همراه در ایران فعالیت می‌کند.

انتقال شارژ همراه اول از خطوط دائمی به اعتباری

راه‌های انتقال شارژ همراهِ اول از خط دائمی به اعتباری

پس‌از فعال‌سازی سرویس انتقال شارژ همراه اول، شما می‌توانید از خطوط همراه اول برای خط خود شارژ تهیه کنید. مبلغ تهیه شارژی که از خط دائمی به اعتباری منتقل می‌شود در پایان دوره به قبض مالک خط دائمی اضافه می‌شود. شما می‌توانید از همان سه روش مذکور برای فعال‌سازی سرویس انتقال شارژی همراه اول برای انتقال شارژ از خط دائمی به خط اعتباری استفاده کنید:

  • به سرشماره 8911 پیامک ارسال کنید.
  • کد دستوری #141*10* را شماره‌گیری کنید.
  • سامانه همراه من را روی گوشی‌تان نصب کنید.

در ادامه، ما هر کدام از این روش‌های انتقال شارژ را بیشتر توضیح خواهیم داد. برای شارژ مستقیم همراه اول و بسته اینترنت همراه اول از طریق پنل فروشگاهی ایساج اقدام کنید.

انتقال شارژ همراه اول به روش ارسال پیامک به سرشماره 8911

در این روش، شما از چپ به راست ابتدا شماره مقصد (با درج پیش‌شماره) و سپس، مبلغ انتقال را به ریال وارد می‌کنید؛ برای مثال، فرمت این پیامک به این صورت است:

10000*09191111111

پس‌از این‌که پیامک شما ارسال شد، سیستم همراه اول بررسی می‌کند که آیا دستور انتقال شارژ شما (یعنی شماره مقصد و مبلغ درج‌شده) صحیح است یا خیر. سپس، همراه اول پیامکی را برای شما ارسال کرده و از شما درخواست تأیید انتقال شارژ می‌کند. شما باید در پاسخ این پیامک، عدد ۱ را ارسال کنید.

با تأیید درخواست انتقال شارژ همراه اول، شما و هم طرفی که از خط او شارژ منتقل می‌کنید از انتقال اعتبار مطلع خواهد شد. در پایان این مراحل، شارژ همراه اول از خط دائمی به خط اعتباری شما منتقل می‌شود. هزینه انتقال این شارژ در پایان دوره به هزینه قبض مالک خط دائمی افزوده می‌شود. هزینه‌های انتقال اعتبار در هر ماه می‌توانند از بین ده هزار تا ۵۰ هزار تومان باشند.

روش شماره‌گیری کد دستوری #141*10*

استفاده از این روش انتقال شارژ همراه اول بسیار راحت و سریع است. شما در این روش، ابتدا کد دستوری #141*10* را شماره‌گیری می‌کنید. سپس، از شما درخواست می‌شود که شماره خط دائمی مورد نظر خود را ارسال کنید. پس از ارسال شماره خط دائمی، پیامی ارسال می‌شود که شما باید در آن مبلغ اعتبار دلخواه خود را ارسال کنید. پس از ارسال مبلغ مورد نظر، شارژ از خط دائمی به خط اعتباری منتقل خواهد شد.

روش استفاده از سامانه همراه من

در این روش، شما در ابتدا باید نرم‌افزار همراه من را روی گوشی خود نصب کنید. این نرم‌افزار هم در اپلیکیشن بازار و هم در سایت همراه اول موجود است. پس از نصب نرم‌افزار همراه من، شما باید وارد بخش «صورت‌حساب من» شده و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید. پس از درج رمز دوم خود، شما باید شماره خط دائمی و مبلغ دلخواهتان را وارد کرده و میزان شارژ را به خط اعتباری انتقال دهید.

(با روش لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول آشنا شوید.)

۲. انتقال شارژ همراه اول از خطوط اعتباری به اعتباری

انتقالِ شارژ همراه اول از خطوط اعتباری به اعتباری دیگر نیازی به فعال‌سازی سرویس ندارد و روش‌های انتقال شارژ آن مشابه با روش‌های انتقال شارژ از خطوط دائمی به اعتباری است. شما برای انتقال شارژ می‌توانید از یکی از این سه روش استفاده کنید:

  • پیامکی را به سرشمارهٔ 8911 ارسال کنید.
  • از کد دستوری *10*142# استفاده کنید.
  • نرم‌افزار همراه من را روی گوشی خود نصب کرده و از طریق آن شارژ همراه اول را منتقل کنید.

انتقال شارژ همراه اول از خطوط اعتباری به اعتباری

ارسال پیامک به سرشماره 8911

در این روش هم شما دقیقاً مثل فرآیند انتقال شارژ از خط دائمی به خط اعتباری عمل می‌کنید. در ابتدا، شما شماره مقصد و میزان شارژ دلخواه خود را از چپ به راست درج می‌کنید؛ برای مثال: 10000*09191111111

پس از ارسال این شماره تماس، همراه اول پیامکی برای تأیید درخواست انتقال شارژ همراه اول ارسال می‌کند و پس از تأیید آن، شارژ خط اعتباری شما منتقل خواهد شد. در نظر داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است پیامک تأیید درخواست برای شما ارسال نشود. از این رو، بسیاری از کاربران ممکن است از این روش زیاد استفاده نکنند و برای انتقال شارژ به دو روش دیگر روی بیاورند.

(از مطلب دریافت صورت حساب سیم کارت همراه اول بازدید کنید.)

شماره‌گیری کد دستوری *10*142#

*10*142# یک کد دستوری است که شما می‌توانید آن را شماره‌گیری کرده و سپس، شماره خط اعتباری مورد نظر و مبلغ شارژ دلخواه خود را وارد کنید. در این روش انتقال شارژ همراه اول، حداقل مبلغ که شما برای انتقال شارژ می‌توانید وارد کنید 10 هزار ریال و حداکثر آن ۱۰۰ هزار ریال است. پس از درج شماره خط اعتباری مورد نظر و مبلغ دلخواه، شما فرایند را تأیید کرده و شارژ خود را دریافت خواهید کرد.

استفاده از سامانه همراه من

در این روش انتقال شارژ همراه اول نیز شما باید در ابتدا نرم‌افزار همراه من را روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب نرم افزار، وارد بخش منوی شارژ من شده و گزینه‌ی انتقال اعتبار را انتخاب کنید. در آن‌جا می‌توانید مراحل انتقال شارژ را انجام دهید.

(در مورد رومینگ همراه اول مطالعه کنید.)

نکاتی در مورد انتقالِ شارژ همراه اول برای خطوط اعتباری و دائمی

انتقال شارژ از خطوط دائمی به اعتباری: حداکثر مبلغی که مشترکین اعتباری می‌توانند ماهانه از خطوط دائمی به اعتباری انتقال دهند ۵۰ هزار تومان است. این مبلغ علاوه بر کارمزد سرویس (۴۰ تومان) و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده باید کمتر از ۶۰ درصد سقف بدهی مجاز مشترک انتقال‌دهنده اعتبار باشد؛ در غیر این صورت، فرد انتقال‌دهنده اعتبار دسترسی خود به سرویس انتقالِ شارژ همراه‌اول را از دست خواهد داد. مدت زمان اعتبار شارژ انتقال داده شده از خطوط دائمی به اعتباری ۹۰ روز است.

انتقال شارژ از خطوط اعتباری به اعتباری: مانند انتقال شارژ از خطوط دائمی به اعتباری، حداکثر مبلغ انتقال شارژ در ماه از خطوط اعتباری به اعتباری ۵۰ هزار تومان است. فرد انتقال‌دهنده‌ی اعتبار پس‌از انتقال شارژ باید میزان حداقل ۵۰ تومان اعتبار را به عنوان مبلغ باقیمانده داشته باشد. مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال از خطوط اعتباری نیز ۹۰ روز است.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

سوگل اسدی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

Ok بود،خیلی عالی بود،واقعآ خسته نباشید،سپاسگزارم از محتویات کامل و دقیق تون🙏

اضافه کردن نظر جدید