مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان: کدام کشورها بیشترین سرعت اینترنت همراه را دارند؟

در در دنیای مدرن امروز، ما بیش از هر زمان دیگری از اینترنت استفاده می‌کنیم. کارهای مختلفی مانند تحقیقات درسی و دانشگاهی، گفتگو با دوستان در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و ویدئو، پرداخت قبوض، کار از راه دور یا حتی آشنایی با افراد جدید و خیلی فعالیت‌های دیگر، همگی با اینترنت امکان‌پذیر شده است. به لطف فن‌آوری‌های جدید، اینترنت امروز سریعتر از همیشه است. اینترنت پرسرعت به ما امکان می‌دهد برنامه‌های تلویزیونی را از طریق تلفن همراه خود تماشا کنیم، فایل‌های بزرگتر را دانلود کنیم، با هم‌تیمی‌های خود همکاری کنیم و یا چندین صفحه‌ی وب را برای چند کار همزمان باز کنیم. اگر فکر می‌کنید سرعت اینترنت شما زیاد است حتما تعجب می‌کنید کشورهای دیگری در جهان هستند که سرعت اینترنت بالاتری نیز دارند و ما در این مطلب تصمیم داریم به مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان بپردازیم.

سرعت اینترنت همراه در کشورهای دنیا

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان: وضعیت کدام کشورها بهتر است؟

امروزه داشتن اینترنت پرسرعت یک ضرورت به حساب می‌آید. چه شما یک کارآفرین مستقل باشید، یک کسب و کار محلی را اداره می‌کنید و یا یک کاربر معمولی باشید، اینترنت کم سرعت می‌تواند دردسرساز باشد. سرعت پایین اینترنت برای مشاغل و جهان به هم پیوسته و متصل امروزی می‌تواند باعث استرس در تمام زمینه‌های زندگی شود. سرعت اینترنت بین‌المللی یک عامل اساسی برای سفر یا زندگی در یک کشور خارجی است. به ویژه برای کسانی که مشاغلی دارند که به سرعت بالا برای تماس ویدئویی، آپلود ویدئو، انتقال فایل‌های بزرگ و غیره نیاز دارد اینترنت پرسرعت می‌تواند به معنای تفاوت ساعات بهره‌وری باشد.

در حالی که برخی کشورها ممکن است سرعت اینترنت مناسبی نداشته باشند، سرعت اینترنت در سراسر جهان معمولا بسیار بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و حتی کشورهای نوظهوری هستند که بیشترین سرعت اینترنت را دارند. در حقیقت کشورهایی که بهترین وای فای را دارند اغلب بر خلاف انتظار احتمالی شما کشورهای اروپایی نیستند. قبل از ادامه‌ی متن می‌توانید به مقاله‌ای که درباره تفاوت اینترنت 4g با 5g نوشته‌ایم مراجعه کنید.

همانطور که سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است، مردم بیش از هر زمان دیگری به اینترنت همراه خود متکی هستند. تقریبا همه‌ی افراد در جهان از طریق تلفن‌های همراه خود به یکدیگر متصل هستند و برای انجام امور روزمره‌ی خود به این اتصالات اعتماد می‌کنند. این بدان معناست که اینترنت همراه با سرعت بیشتری نسبت به گذشته به رشد و توسعه‌ی خود ادامه می‌دهد. در ادامه‌ی این مطلب به مقایسه سرعت اینترنت همراه در 10 کشور برتر دنیا در سال 2020 می‌پردازیم.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان: وضعیت کدام کشورها بهتر است؟

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان – کره جنوبی

کره جنوبی در زمینه‌ی بهترین و بیشترین سرعت اینترنت همراه در رتبه‌ی اول جهان قرار دارد. این کشور هم بالاترین سرعت متوسط اینترنت و هم بهترین پوشش اینترنتی را دارا است. سرعت داده‌های تلفن تا 93.84 مگابایت بر ثانیه نیز می‌رسد و اینترنت 4G کره‌ی جنوبی بیش از 97 درصد کشور را پوشش می‌دهد.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان - کره جنوبی

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان – قطر

کشور آسیایی قطر با سرعت 83.18 مگابایت بر ثانیه دومین رتبه در مقایسه سرعت اینترنت همراه در کشورهای مختلف جهان را دارد. این سرعت اینترنت اگرچه به اندازه‌ی سرعت اینترنت همراه در کره‌ی جنوبی نیست اما نسبتا بسیار پرسرعت است. با این حال، از نظر پوشش‌دهی، این کشور نیز خوب عمل کرده است اما در سطح کشورهای دیگر در این لیست نیست.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان - قطر

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان – امارات متحده عربی

درحالی که پوشش‌دهی اینترنت در کشور قطر کمی بهتر از امارات متحده عربی است، از نظر سرعت اینترنت امارات جلوتر از قطر قرار دارد. نرخ متوسط سرعت اینترنت کاربران حدود 86.35 مگابایت بر ثانیه است اما با این وجود، پوشش آن بسیار کمتر از کشورهای دیگر در لیست است.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان - امارات متحده عربی

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان – کانادا

کانادا به خاطر سرعت بالای اینترنت در حدود 74.42 مگابایت بر ثانیه و پوشش بالای 88 درصدی در رتبه‌ی چهارم این لیست قرار می‌گیرد. تقریبا در همه جای کانادا افراد می‌توانند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان - کانادا

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان – هلند

هلند بالاترین سرعت اینترنت همراه در اروپا را به خود اختصاص داده است. این کشور با سرعت اینترنت 70.22 مگابایت بر ثانیه و پوشش‌دهی وسیع 92.8 درصدی در صدر سرعت اینترنت همراه در میان کشورهای اروپایی قرار دارد. با این حال این شرایط در اروپا به طور مکرر در حال تغییر است.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان - هلند

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان – نروژ

نروژ با سرعت اینترنت 4G در حدود 68.14 مگابایت بر ثانیه پس از هلند قرار دارد. با این حال پوشش‌دهی اینترنت در این کشور کمی بیشتر از کشور هلند است. این دو کشور مرتبا در لیست کشورهای دارای بهترین اینترنت همراه جای یکدیگر را می‌گیرند.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان - نروژ

مقایسه‌ی سرعت اینترنت همراه در جهان – استرالیا

استرالیا رتبه‌ی هفتم را در لیست کشورهای دارای بهترین اینترنت همراه به خود اختصاص داده است. بیش از 90 درصد این کشور دارای پوشش‌دهی اینترنت 4G است و این مساله با توجه به وسعت و اندازه‌ی این کشور، بسیار چشمگیر است. کاربران در کشور استرالیا می‌توانند سرعت 64.04 مگابایت در ثانیه را تجربه کنند.

مقایسه‌ی سرعت اینترنت همراه در جهان - استرالیا

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان – سنگاپور

یکی دیگر از کشورهای آسیایی که در لیست کشورهای دارای بهترین سرعت اینترنت همراه قرار می‌گیرد، سنگاپور است. هشتمین رتبه در این لیست به کشور سنگاپور با میانگین سرعت اینترنت همراه 55.11 مگابایت بر ثانیه، اختصاص دارد.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان - سنگاپور

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان – تایوان

تایوان با میانگین سرعت اینترنت همراه 44.54 مگابایت بر ثانیه پس از سنگاپور قرار می‌گیرد و بیش از 92 درصد این کشور دارای پوشش اینترنت 4G است. اگرچه چندین کشور دیگر در سراسر جهان سرعت اینترنت بالاتری ارائه می‌دهند اما پوشش‌دهی آنها به یک اندازه و در یک سطح نیست.

مقایسه سرعت اینترنت همراه در جهان - تایوان

مقایسه سرعتِ اینترنت همراه در جهان – ایالت متحده آمریکا

آمریکا دارای پوشش‌دهی اینترنت 93 درصدی است. اگر سرعت اینترنت در این کشور بیشتر شود این کشور به سرعت در لیست کشورهای دارای بهترین سرعت اینترنت در جهان بالا می‌رود. با این حال در حال حاضر میانگین سرعت اینترنت در حدود 41.93 مگابایت بر ثانیه است.

مقایسه سرعتِ اینترنت همراه در جهان - ایالت متحده آمریکا

سرعت اینترنتِ همراه در ایران

ما در وبلاگ ایساج قبلا در مقاله‌ای به مقایسه‌ی سرعت اینترنت همراه اپراتورهای ایرانی پرداختیم. بر اساس شاخص جهانی تست سرعت (Speedtest Global Index) که در وبسایت اوکلا (Ookla) منتشر شده است، متوسط سرعت اینترنت همراه در ایران 16.74 مگابایت بر ثانیه است و بیش از 41.5 میلیون اشتراک باند پهن تلفن همراه ثبت شده است. طی دهه‌ی گذشته، رشد ارتباطات سیار و اخیرا معرفی نسل سوم و چهارم فناوری‌های ارتباط از راه دور تلفن همراه، رشد چشم‌گیری در دسترس بودن ارتباطات در ایران، به ویژه در مناطق در حال گسترش شهری ایجاد کرده است. طبق داده‌های وزارت مخابرات، 96 درصد از شهرهای ایران به اینترنت 3G دسترسی دارند درحالی که 64 درصد آنها دارای پوشش 4G هستند.

سرعت اینترنتِ همراه در ایران

 

رشد تکنولوژی در گروی رشد سرعت اینترنت

متوسط سرعت اینترنت جهانی هر روز در حال افزایش است. بعلاوه بیان این نکته نیز ضروری است که کشورهایی که بیشترین سهم را در این افزایش سرعت اینترنت دارند، کشورهای توسعه یافته هستند که در حال حاضر زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌اند و بنابراین می‌توانند جدیدترین فن‌آوری موجود را ارائه دهند.

در حال حاضر بسیاری از افراد از تلفن همراه خود به جای لپ‌تاپ و رایانه استفاده می‌کنند و بنابراین شاید جالب باشد بدانید در مقایسه سرعت اینترنت همراه، کدام کشورها دارای بیشترین سرعت اینترنت در جهان هستند. و طبق آنچه در این مطلب بیان کردیم کره‌ی جنوبی دارای بیشترین سرعت اینترنت همراه در جهان است. امیدواریم روزی برسد که زیرساخت رشد اینترنت پرسرعت و نگاه مسئولین ایرانی به مقوله‌‌ی اینترنت همراه در کشورمان بهتر از امروز باشد. به امید دیدار شما…

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات