توقف بروزرسانی خودکار در گوشی اندروید : حذف بروزرسانی Google Play

بسیاری اوقات حجم اینترنت گوشی‌مان به سرعت مصرف می‌شود و بسته‌ای که خریدیم به پایان می‌رسد و متوجه نمی‌شویم علت آن چیست. یکی از مهمترین دلایل این اتفاق روشن بودن Auto update در گوگل پلی است که باعث می‌شود برنامه‌ها همیشه و بدون اجازه‌ی ما آپدیت بشوند. به همین دلایل ما بر آن شدیم که در این متن وبلاگ ایساج به بررسی توقف بروزرسانی خودکار در گوشی‌ اندروید و حذف بروزرسانی گوشی شیائومی بپردازیم.

 

توقف بروزرسانی خودکار در گوشی‌ اندروید

بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های زیادی را بر روی گوشی نصب می‌کنند، و انتظار ندارند که تک تک برنامه‌ها را بصورت دستی بروزرسانی کنند. خوشبختانه سیستم عامل‌ اندروید این قابلیت را دارد که برنامه‌ها را بصورت خودکار بروزرسانی کند. بنابراین کاربران بدون اینکه اصلا متوجه شوند، برنامه‌های مختلف را با آخرین ویژگی‌ها و رفع اشکالات توسط ارائه دهندگان، در اختیار دارند. اما این روزها برنامه‌ها سریعتر از آنچه تصور کنیم بروزرسانی می‌شوند و همین امر موجب می‌شود که گاهی اجرای برنامه با گوشی ما همخوانی نداشته و دچار مشکل شود و همینطور پیش می‌آید که کاربر مایل به مصرف حجم اینترنت خود در این راستا نباشد.

(اگر از اپراتور رایتل استفاده می‌کنید، مطلب رومینگ رایتل می‌تواند برایتان کاربردی باشد.)

توقف بروزرسانی خودکار در گوشی‌ اندروید

اهمیت توقف بروزرسانی خودکار در گوشی اندروید و حذف بروزرسانی برنامه

1. مصرف اینترنت همراه

خیلی از افراد پیش خودشان می‌گویند، من به توقف بروزرسانی نیازی ندارم چون گوشی من زمانی بروزرسانی می‌شود که به وای فای متصل باشد، اما باید خدمتتان عرض کنیم که بروزرسانی خودکار، فقط با اتصال به Wi-Fi محدود نمی‌شود، بلکه زمانیکه شما در تاکسی نشسته‌اید و یا در مترو منتظر قطار هستید، خیلی آرام و آهسته با اتصال به اینترنت همراه، برخی از برنامه‌ها بروزرسانی می‌شوند و تا وقتیکه به منزل برسید، کاملا بسته‌ی اینترنتی شما مصرف می‌کند.

2. مصرف باتری

مورد دیگری که بسیار حائز اهمیت است، انتقال مداوم داده‌ها و بروزرسانی دائمی است که موجب می‌شود گوشی پی در پی در حال فعالیت باشد، بنابراین شارژ باتری خیلی زودتر از آنچه که انتظار دارید، تمام می‌شود.

3. نسخه‌ی قدیمی جذاب تر از نسخه‌ی جدید

البته این را هم در گوشه‌ی ذهن داشته باشید که بروزرسانی برنامه‌ها همیشه هم به منظور رفع اشکلات برنامه نیست و گاهی با ویژگی‌های جدید، اصلا جالب توجه نخواهد بود و آرزو می‌کنید ای کاش بروزرسانی نمیشد، چون نسخه‌ی قدیمی خیلی بهتر بود.

اهمیت توقف بروزرسانی خودکار اندروید و حذف بروزرسانی برنامه

نحوه توقف بروزرسانی خودکار در گوشی اندروید

سیستم عامل اندروید در مورد بروزرسانی برنامه‌ها دست کاربران را کاملا باز گذاشته است. شما می‌توانید بروزرسانی تمامی برنامه‌ها را غیر فعال کنید یا فقط بارگیری آن‌ها را به زمان اتصال به Wi-Fi محدود کنید. با این شرایط، شما می‌توانید فقط برنامه‌های خاصی را که بروزرسانی آن‌ها برایتان اهمیت دارند را فعال کنید.

(ما در وبلاگ ایساج قبلا در مقاله‌ای به مقایسه‌ی سرعت اینترنت همراه در جهان پرداختیم.)

برای توقف بروزرسانی خودکار در گوشی اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اول از همه به سراغ Google Play می‌رویم. برنامه Google Play را باز کنید.
  • روی نماد سه خط (hamburger icon) ضربه بزنید. (در برخی گوشی‌ها بجای سه خط تصویر حساب کاربری گوگل وجود دارد،روی آن کلیک کنید)
  • گزینه‌ی تنظیمات Setting را انتخاب کنید.
  • در منوی باز شده گزینه‌ی Auto-update apps قابل رؤیت است در برخی از گوشی‌ها اما نیاز است که در منوی Setting گزینه‌ی Network preference را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی مورد نظر یعنی Auto-update apps را بیابید.
  • با ضربه زدن بر روی گزینه Auto-update apps معمولا یک کارد سه گزینه‌ای نمایش می‌شود که شما باید گزینه‌ی Do not Update auto apps یا Don’t auto-update apps را انتخاب کنید.
  • اگر شما می‌خواهید برنامه‌هایتان از طریق اتصال به Wi-Fi بروزرسانی شود، گزینه Auto-update apps over Wi-Fi را انتخاب کنید و نهایتا Done را لمس کنید.

با توقف بروزرسانی خودکار در گوشی اندروید، دیگر برنامه بروزرسانی نخواهند شد، مگر اینکه خودتان بخواهید بصورت دستی آن‌ها را بروزرسانی کنید.

نحوه توقف بروزرسانی خودکار در گوشی اندروید

غیر فعال کردن آپدیت اندروید به صورت اختصاصی

همانطور که گفتیم سیستم عامل اندروید دست کاربران را برای بروزرسانی نرم افزارهای باز گذاشته است. شما می‌توانید بروزرسانی را فقط برای برنامه‌های خاصی متوقف کنید.

  • گوگل پلی را باز کنید.
  • برنامه مورد نظرتان را جستجو کنید.
  • برنامه را انتخاب کنید.
  • در صفحه بروزرسانی برنامه مورد نظر، گزینه‌ی سه نقطه را لمس کنید.
  • در منوی باز شده، تیک گزینه‌ی Enable auto update را بردارید.

توقف بروزرسانی خودکار در گوشی اندروید به صورت اختصاصی

حذف بروزرسانی گوشی شیائومی

برای توقف بروزرسانی خودکار در گوشی شیائومی، دقیقا مشابه سایر گوشی‌های اندرویدی است، بنابراین با اجرای دستورالعمل‌های ذکر شده، براحتی می‌توانید بروزرسانی را در تمامی گوشی‌هایی که با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند، مانند شیائومی و سامسونگ با روشی مشابه حذف کنید.

حذف بروزرسانی گوشی شیائومی

توقف بروزرسانی خودکار در گوشی اندروید و مدیریت عالی کاربر

با انجام مراحل فوق، بهتر می‌توانید مدیریت برنامه‌های خود را در دست داشته باشید، مثلا یکباره از تغییر شکل و شمایل برنامه‌های روی گوشی‌تان یا اتمام بسته‌ی اینترنتی‌تان شوکه نمی‌شوید.

(مطلب حفظ امنیت در گوشی هوشمند نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.)

 

غیر فعال کردن آپدیت اندروید

با ایساج موبالیت را شارژ کن!

ایساج Esaj، شرکت سفیر ارتباطات جوان، سال‌ها است که در زمینه شارژ الکترونیکی آنلاین سه اپراتور: ایرانسل، همراه اول و رایتل در حال فعالیت است. شما می‌توانید بسته‌های اینترنتی برای گوشی و مودم خود را به راحتی از ایساج تهیه کنید.

منبع

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات