مشکل افزایش اختلال در اتصال به اینترنت

در این روزها حتما شما هم اختلال و قطعی اینترنت را تجربه کرده‌اید. اختلال اینترنت مخابرات و اختلال در اینترنت ایرانسل و همراه اول و سایر اپراتورها شکایتی است که اکثر افراد از آن صحبت می‌کنند و باعث پدید آمدن مشکلات زیادی برای کسب و کارها شده است. شرکت ابر دراک فعال در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات ابری، در گزارشی افزایش اختلال اینترنت را تایید کرده است. در ادامه بیشتر در خصوص گزارشات از افزایش اختلال در اینترنت صحبت خواهیم کرد.

گزارش شرکت ابر دراک از افزایش اختلال در اینترنت بین شهری و داخل شهری

شرکت ابر دِراک که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات ابری فعالیت می‌کند، طی گزارشی افزایش اختلالات در اینترنت کاربران را تایید کرده و شایع‌ترین مشکلات مربوط به آن را گزارش کرده است. طبق این گزارش، اختلال در ارتباطات بین شهری کاربران در ساعاتی از روز وجود داشته است که به طور تقریبی از ساعت 8 تا 11 صبح و در بعد از ظهر نیز از ساعت 5 تا 7 بوده است.

البته این اختلالات صرفا بین شهری نبوده و افراد در ارتباط درون شهری نیز دچار مشکل شده‌اند. در گزارش شرکت ابر دراک، اختلال بین چند دیتا سنتر در تهران نمونه‌ای از این اختلالات است و به نظر می‌رسد این مشکلات به خاطر تغییر روی زیرساخت اینترنت باشد و مشکل از جانب دیتاسنترها نیست.

همچنین گزارش شده است که در روزهای اخیر، تغییرات روی برقراری ارتباطات زیرساختی از جمله تانل‌ها در حال انجام است و پروتکل‌های Tunneling مورد هدف قرار گرفته‌اند. از دیگر اختلالاتی که کاربران اینترنت در هفته‌های اخیر شاهد بوده‌اند، مشکل در ارسال و دریافت داده‌ها و کاهش سرعت اینترنت بوده است.

(در مورد هک شدن واتساپ بیشتر بدانید.)

افزایش اختلال اینترنت

افزایش اختلال اینترنت در سرعت آپلود

شرکت ابر دراک ضمن صحبت در خصوص اختلالات ایجاد شده در خصوص اینترنت، گزارش داده است که سرعت آپلود نیز تا حد زیادی محدود شده است. این اختلال در سطح زیرساخت شبکه اتفاق افتاده است و چه در سطح اتصال به خارج یا اتصال در داخل ایران، سرعت آپلود Connectionها و کاربران محدود شده است.

این اختلال تا حدی است که در زمان آپلود فایل‌های حجیم مانند ویدئو یا عکس، سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده و بارگذاری با مشکل مواجه می‌شود.

(از مطلب تست سرعت اینترنت 5G بازدید کنید.)

افزایش اختلال اینترنت در سرعت آپلود

مشکل در سطح پروتکل HTTP

مشکلات روی اتصال Repositoryهای توزیع مختلف لینوکس نیز گزارش شده و از آنجایی که اتصال به Repositoryها از پروتکل HTTP استفاده می‌کند، محدودیت اتصال و آپلود اطلاعات برای اتصال ایمن و غیرایمن نیز وجود دارد.

ابر دراک همچنین اعلام کرده است که در هفته‌ی گذشته پورت‌های Well-Known مانند پورت 22 یا پورت‌های RDP یا سایر پورت‌هایی که با TLS امن شده‌اند (مانند پروتکل SSH) نیز با اختلال مواجه شده‌اند و دسترسی از خارج به داخل یکی از مشکل‌سازترین مسائل اخیر بوده است.

ابر دراک با ذکر مثالی این مساله را توضیح داده است: برای مثال برای اتصال SSL از یک سرور خارجی به سرور داخلی و کپی یک فایل پشتیبان ئورت 22 که Well-Known است و با TLS امن شده، کار نمی‌کند اما با پورت‌های دیگر مانند پورت 25 کار می‌کند.

این افزایش اختلال اینترنت نشان می‌دهد که فیلترینگ اینترنت در سطح شماره پورت نیز در حال انجام است. همچنین اختلال دیگر در پی دستکاری در DNS و مسیریابی ایجاد شده است، عدم اتصال به ACME است که باعث شده در تولید SSL Certificate وب‌سایت‌ها اختلال ایجاد شود.

(از مطلب اثر فیلترینگ بر اینترنت بازدید کنید.)

مشکل در سطح پروتکل HTTP

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات