گوگل ویس چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ابر، گوگل ویس (Google Voice) یکی از ابزارهای کاربردی است. این برنامه علاوه بر ارائه‌ی خدمات برجسته و قیمت مقرون به صرفه، این فرصت را برای کاربران فراهم می‌کند تا به هر کجا که می‌روند تلفن منزل یا محل کار خود را به همراه داشته باشند. در واقع گوگل ویس ممکن است بهترین جایگزین برای تلفن همراه نباشد اما راهی ارزان برای خرید تلفن تجاری است و یا به سادگی جایگزینی برای تلفن خانه است. سرویس گوگل ویس برای ساخت شماره‌های مجازی در ایالت‌های مختلف آمریکا طراحی شده و البته کاربردهای زیادی برای کاربران ایرانی دارد؛ چرا که به دلیل محدودیت‌ها، کاربران ایرانی می‌توانند از این شماره‌ها برای ساخت اکانت‌هایی استفاده کنند که مستلزم شماره خارجی است. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید گوگل ویس چگونه کار می‌کند، راهنمای کامل ایساج در مورد گوگل وویس را مطالعه کنید.

گوگل ویس چیست؟

گوگل ویس چیست؟

گوگل ویس یک سرویس تلفنی صدا روی پروتکل اینترنت (VoIP) است که در سال 2009 تاسیس شد. از این سرویس می‌توان برای برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی و همینطور ارسال‌های پیام‌های متنی استفاده کرد. همچنین می‌توانید از این برنامه برای انتقال تماس‌ها از یک شماره به شماره‌ی دیگر استفاده کنید و به این ترتیب به راحتی تمام ارتباطات خود را از طریق تلفن مدیریت کنید.

از آنجایی که گوگل وویس یک سرویس VoIP است، تنها از طریق اینترنت کار می‌کند. این بدان معناست که تنها در صورتی که به اینترنت متصل باشید می‌توانید به این سرویس دسترسی داشته باشید و تماس بگیرید، پیامک بفرستید و موارد دیگر. مهم‌تر از همه اینکه برای استفاده از گوگل ویس تنها به یک میکروفون و بلندگو نیاز دارید و بنابراین چه از طریق لپ‌تاپ و چه از طریق گوشی هوشمند خود به راحتی می‌توانید تماس‌ها را برقرار کنید. به طور کلی، سرویس گوگل ویس را می‌توان تلفنی در نظر گرفت که می‌توان آن را با خود به هر جایی برد و در هر دستگاهی از آن استفاده کرد.

گوگل ویس امکان برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام برای کاربران گوگل در آمریکا و کاربران گوگل ورکسپیس (G Suite) در کشورهای کانادا، دانمارک، فرانسه، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوییس و انگلیس را فراهم می‌کند.

(در مورد تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری در بلاگ ایساج بخوانید.)

کاربرد گوگل ویس

کاربرد گوگل ویس

یکی از کاربردهای شماره گوگل‌ویس، ساخت حساب تلگرام و واتس‌اپ است. افرادی که برای فعالیت‌های خود نیاز به شماره‌ی آمریکایی دارند می‌توانند از مزایای شماره گوگل وویس استفاده کنند و تا حد زیادی در هزینه‌های خود برای برقراری تماس و ارسال پیام به سایر کشورها و همینطور دریافت و ارسال پیامک و تماس رایگان به آمریکا و کانادا بهره‌مند شوند. خرید گوگل ویس همچنین برای ثبت و وریفای کردن سرویس‌های مختلف مانند آیدی اپل، پی‌پال و غیره نیز کاربرد دارد.

تمام خدمات گوگل ویس به صورت دائمی و با امنیت بالا به مشترکان ارائه می‌شود.

(از مطلبی که در خصوص استعلام سیم کارت نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

امکانات گوگل وویس

امکانات گوگل ویس

یکی از ویژگی‌های جذاب گوگل ویس، قابلیت استفاده از آن در دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ و تلفن همراه هوشمند است و کاربران می‌توانند به اطلاعات خود روی دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. این ویژگی، انعطاف‌پذیری گوگل ویس را بیشتر می‌سازد و استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. بعلاوه امکان پشتیبان گرفتن از اطلاعات موجود در گوگل ویس نیز برای کاربران فراهم شده است و به این ترتیب، با تغییر دستگاه یا پاک شدن برنامه، اطلاعات کاربر از بین نرفته و می‌توان دوباره آنها را بازیابی کرد.

یکی از ویژگی‌های مثبت google Voice این است که تماس‌های بین‌المللی به سایر کشورها بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی خواهد بود.

(در مورد روش های جلوگیری از هک شدن وای فای مطالعه کنید.)

چگونه گوگل ویس را فعال کنیم؟

ساخت گوگل ویس: چگونه گوگل ویس را فعال کنیم؟

فرآیند نصب و استفاده از گوگل‌ویس بسیار ساده و راحت است. ساخت حساب گوگل ویس برای کاربران رایگان است اما استفاده از گوگل ویس در ایران به این سادگی‌ها نیست. برای ساخت حساب کاربری باید وارد سایت گوگل ویس شوید و البته برای این کار لازم است IP خود را به IP آمریکا تغییر دهید.

ورود به حساب گوگل برای ساخت google voice

مرحله‌ی اول: ورود به حساب گوگل

وقتی وارد صفحه‌ی اصلی گوگل ویس می‌شوید، گزینه‌ای در گوشه‌ی سمت راست بالا می‌بینید که از شما می‌خواهد وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. اگر قبلا در این مرورگر وارد حساب کاربری گوگل خود شده‌اید، مستقیما به مرحله‌ی بعدی هدایت می‌شوید.

(از مطلب کاهش مصرف اینترنت اندروید بازدید کنید.)

انتخاب شماره تلفن گوگل ویس

مرحله‌ی دوم: شماره تلفن گوگل ویس خود را انتخاب کنید

پس از ورود به حساب کاربری گوگل، باید شماره تلفن را با توجه به ایالت و منطقه‌ای که در آن هستید، انتخاب کنید. با نام شهر یا کد منطقه جستجو کنید تا شماره‌های در دسترس را مشاهده کنید. اگر شماره‌های موجود در منطقه‌ی شما وجود ندارد، می‌توانید مناطق نزدیک را نیز بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که برای تکمیل فرآیند دریافت شماره گوگل وویس نیاز به یک شماره تلفن در ایالات متحده دارید تا کدی که به این شماره تلفن ارسال می‌شود را برای تکمیل فرایند ثبت نام وارد کنید.

تایید شماره تلفن موجود

مرحله‌ی سوم: تایید شماره تلفن موجود

پس از اینکه شماره مجازی مورد نظر خود را پیدا کردید، آن را انتخاب کنید (روی گزینه‌ی Select کلیک کنید). در مرحله‌ی بعد، از شما خواسته می‌شود تا شماره‌ی موجود خود را تایید کنید. این کار را با کلیک روی گزینه‌ی تایید (Verify) و نوشتن شماره‌ای که می‌خواهید گوگل تماس‌های شما را به آن فوروارد کند (برای مثال شماره تلفن همراه)، انجام دهید.

روی ارسال کد کلیک کنید و سپس منتظر بمانید تا گوگل با شما تماس بگیرد یا کد تایید را برای شما پیامک کند. پس از دریافت کد، آن را در فیلد مربوطه وارد کنید و بر روی تایید کلیک کنید.

(از مطلب کسب درآمد از یوتیوب بازدید کنید.)

اتمام تنظیمات در کامپیوتر

مرحله‌ی چهارم: اتمام تنظیمات در کامپیوتر

برای تایید اینکه شماره‌ای که تایید کردید واقعا همان شماره‌ای است که می‌خواهید تماس‌هایتان به آن فوروارد شود، روی گزینه‌ی Claim کلیک کنید. در صورت نیاز می‌توانید بعدا این شماره را تغییر دهید. در نهایت دو بار روی پایان (Finish) کلیک کنید و می‌توانید از گوگل ویس در کامپیوتر خواهید بود.

دانلود گوگل ویس

مرحله‌ی پنجم: دانلود گوگل ویس

در مرحله‌ی بعدی، لازم است Google Voice را روی تلفن هوشمند خود فعال کنید. برای این کار وارد فروشگاه برنامه‌ها شوید و برنامه‌ی گوگل وویس را از فروشگاه برنامه‌ی اپل (iPhone) یا فروشگاه گوگل پلی برای گوگل ویس اندروید دانلود کنید. پس از دانلود، برنامه را باز کنید و وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. در نهایت شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی را مرور کرده و تایید کنید.

برقراری اولین تماس صوتی با گوگل وویس

برقراری اولین تماس صوتی با گوگل وویس

برقراری اولین تماس با گوگل ویس یک فرآیند ساده است که تقریبا شبیه تماس گرفتن با تلفن همراه معمولی است. تماس را می‌توانید از طریق تلفن هوشمند یا رایانه‌ی شخصی خود انجام دهید. برای برقراری تماس می‌توانید وارد سایت Voice.google.com در کامپیوتر شوید و یا برنامه‌ی Voice در تلفن هوشمند خود را باز کنید.

به تب تماس‌ها بروید. اگر کسی که می‌خواهید با او تماس بگیرید در لیست تماس‌های اخیر شما قرار دارد، روی نام یا شماره‌ی او نگه دارید و نماد تلفن را لمس کنید تا با او تماس بگیرید. بعلاوه می‌توانید با فردی از لیست مخاطبین خود در سمت راست تماس بگیرید و یا می‌توانید با استفاده از صفحه کلید، به صورت دستی شماره‌گیری کنید.

برای آنکه شماره‌ی Google Voive شما فعال بماند، باید حداقل یک تماس یا پیامک در ماه برقرار کنید. اگر این کار را انجام ندهید، پس از 30 روز عدم فعالیت، شماره‌ی خود را از دست می‌دهید. در این صورت، دفعه‌ی بعدی که وارد سیستم می‌شوید باید برای شماره‌ی جدیدی ثبت نام کنید.

(در مورد شارژ باتری گوشی های هوشمند مطالعه کنید.)

ساخت حساب گوگل ویس در ایران

ساخت حساب گوگل ویس در ایران

از آنجایی که ممکن است برای ساخت گوگل وویس در ایران به شماره‌ی آمریکا دسترسی نداشته باشید می‌توانید از طریق سایت‌هایی که اقدام به فروش حساب کاربری گوگل ویس می‌کنند، برای خود حساب کاربری تهیه کنید و به راحتی از خدمات این برنامه استفاده کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات