حذف اکانت واتساپ از گوشی‌ آیفون و اندروید

به همان اندازه که نصب واتساپ در ایران خیلی طرفدار دارد به همان اندازه هم خیلی‌ها به دلایل مختلف مثل عوض کردن گوشی، تغییر سیمکارت، هک شدن واتساپ و موارد دیگر، در پیِ حذف اکانت واتساپ هستند. برای آشنایی با روش‌های دیلیت اکانت واتساپ در گوشی اندروید و آیفون و همینطور حدف اکانت واتساپ از لینک مستقیم  و گوگل در ادامه با ایساج همراه باشید.

حذف اکانت واتساپ

تقریبا می‌توان گفت هر ایرانی حداقل یک اپلیکیشن واتساپ معمولی و خیلی‌ها علاوه بر آن، یک اپلیکیشن واتساپ بیزینس روی گوشی خود دارند. با تغییر گوشی، گم شدن آن یا تغییر سیمکارت یا اصلا دوری از مجازی حذف اکانت واتساپ دغدغه‌ی بزرگی است. در این متن قرار است با روش‌های دیلیت اکانت واتساپ بدون گوشی، حذف‌اکانت واتساپ از طریق گوگل و دیلیت اکانت واتساپ در گوشی‌های مختلف شما را برای عبور از این چالش همراهی کنیم.

طریقه دلیت اکانت واتساپ: برنامه واتساپ بخاطر استفاده از رمزگذاری سرتاسری یکی از ایمن‌ترین برنامه‌های سوشال مدیا است ولی با گمشدن گوشی یا تغییر سیمکارت تنها راهکار که از اطلاعات شما حفاظت می‌کند، دیلیت اکانت واتس اپ است.

(اگر می‌خواهید برای مدتی از مجازی ترک دیار کنید برای دیلیت اکانت اینستاگرام نیز مطلبی کامل برایتان آماده کرده‌ایم.)

راهنمای حذف اکانت واتساپ

راهنمای حذف اکانت واتساپ: پیش از حذف واتساپ چه باید بکنیم؟

پیش از آنکه یکسره به سراغ حذف حساب واتساپ بروید، نگاهی به فایل‌ها و چت‌های خود بیاندازید. بهتر است که یک نسخه پشتبان از آن‌ها ایجاد کنید تا با پاک کردن اکانت بجای اینکه آرامش بگیرید بدتر دچار اضطراب و دلهره نشوید. اگرچه با ثبت نام مجدد می‌توانید دوباره فعال شوید، اما مشکل بازیابی تاریخچه‌ی چت‌ها شما را به چالش می‌کشد. (برای رمزگذاری فایل پشتیبان واتساپ این مطلب را از دست ندهید.)

آیا با دلیت اکانت واتساپ تاریخچه چت‌ها پاک می‌شود؟

با دیلیت اکانت واتساپ موارد زیر را از دست می‌دهید:

  • شماره شما از لیست تماس واتساپ دوستانتان حذف می‌شود.
  • از گروه‌های واتساپی که عضو بودید حذف می‌شوید.
  • تاریخچه‌ی پیام‌ها کاملا پاک می‌شود.
  • بازیابی اکانت حذف شده حتی با بک آپ امکان‌پذیر نیست.

اگر با این شرایط باز هم برای دیلیت اکانت واتساپ خود مصمم هستید، در ادامه با روش‌های مختلف حذف‌ حساب واتساپ خود را قطعی کنید. (برای  خروج از حساب جیمیل از دستگاه گمشده  مطلبی مفصل در ایساج نوشته‌ایم که خیلی به کارتان می‌آید.)

برای حذف اکانت واتساپ خیلی عجولانه عمل نکنید، چون تاریخچه پیام‌ها پاک می‌شود و این اتفاق می‌تواند برایتان دردسر آفرین باشد. راستی فراموش نکنید که برای حذف اکانت واتساپ باید حتما برنامه بروزرسانی شود.

با حذف اکانت واتساپ تاریخچه چت‌های شما از بین می‌رود

دیلیت اکانت واتساپ در گوشی اندروید

شما می‌توانید با روش‌های مختلف به حذف‌اکانت واتساپ برای همیشه و اصطلاحا حذف دائمی و یا حذف موقتی اکانت واتساپ اقدام کنید. در این بخش به حذف دائمی اکانت واتساپ در گوشی اندروید (حذف اکانت در گوشی سامسونگ و شیائومی یکسان است)، آغاز می‌کنیم: (برای ریکاوری گوشی اندروید مطلب مورد نظر را مطالعه کنید.)

  • وارد برنامه واتساپ شوید.
  • گزینه سه نقطه را انتخاب کرده و از منوی باز شده گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی جدید، روی گزینه Account و از گزینه‌های نمایش شده، روی گزینه آخر Delete my account ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ی باز شده، شماره سیم کارت خود را در کادر مورد نظر وارد کرده و در آخر روی کادر قرمز رنگ DELETE MY ACCOUNT ضربه بزنید.

برای حذف اکانت واتساپ مثل تلگرام نیازی به لینک مستقیم ندارید، خیلی راحت به تنظیمات برنامه رفته، در بخش Account روی گزینه delete my account ضربه زنید و با وارد کردن شماره موبایل حذف‌اکانت واتساپ خود را تأیید کنید.

روش های حذف اکانت واتساپ در اندروید

حذف دائمی اکانت واتساپ در گوشی آیفون

دیلیت اکانت واتساپ بر روی گوشی آیفون هم دقیقا مشابه گوشی اندروید است، حذف‌اکانت واتساپ نیازی به لینک مستقیم ندارد و به راحتی از طریق تنظیمات برنامه قابل اجرا است: (حفظ امنیت در گوشی هوشمند جزء الزامات است، برای ایمنی هر چه بیشتر گوشی نگاهی به مطلب مورد نظر بیاندازید.)

  • برنامه واتساپ را باز کنید.
  • روی گزینه تنظیمات (چرخ دنده در پایین صفحه) ضربه بزنید.
  • گزینه account را انتخاب کرده و سپس روی گزینه delete my account ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید شماره موبایل خود را وارد کرده و در آخر با ضربه زدن بر روی کادر Delete my account حذف اکانت واتساپ را تأیید کنید.

برای حذف اکانت واتس آپ از روی گوشی آیفون ابتدا به تنظیمات برنامه رفته و سپس با انتخاب گزینه account، در صفحه جدید بر روی گزینه delete account ضربه زده و در نهایت با وارد کردن شماره و انتخاب گزینه حذف، تأیید خود را اعلام می‌کنید.

روش های حذف اکانت واتس اپ در آیفون

دیلیت اکانت واتساپ با لینک مستقیم

همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح داده شد، برای حذف‌اکانت واتساپ به راحتی می‌توان فقط با مراجعه به خود اپلیکیشن درخواست اجرا شود و مثل تلگرام نیازی به لینک مستقیم ندارد. در صورت مفقود یا بسرقت رفتن گوشی، واتساپ مشترکین خود را رها نمی‌کند. شما می‌توانید با ارسال ایمیل به پشتیبانی مشتری واتساپ درخواست غیرفعال کردن اکانت خود را ارسال کنید.

در پاسخ سوال اینکه اکانت واتساپ بعد از چند وقت حذف می‌شود، باید گفت که ابتدا غیر فعال شده و ظرف مدت سی روز بصورت دائمی حذف می‌شود. (اگر برای بازیابی داده‌ها در گوشی اندرویدی بفکر روشی تازه هستید، متن مورد نظر را مطالعه کنید.)

برای حذف اکانت واتساپ همانند تلگرام نیازی به لینک مستقیم نیست و می‌توان فقط با مراجعه به تنظیمات برنامه، این کار را عملی کرد.

روش حذف اکانت واتساپ با لینک مستقیم

حذف اکانت واتساپ گوشی گم شده

در صورتیکه گوشی خود را گم کرده باشید یا به سرقت رفته باشد، در صورتیکه اکانت گوگل خود را بدانید، می‌توانید برای محافظت از داده‌ها و اطلاعات خود می‌توانید به روش‌های زیر برای پاک کردن اکانت واتساپ اقدام کنید:

  • حذف‌اکانت واتساپ بدون گوشی با کمک برنامه  Google find my Device
  • حذف‌اکانت واتساپ در گوشی آیفون با برنامه Apple’s Find My iPhone

و در آخر استفاده از Contact WhatsApp است، برای حذف اکانت واتساپ از طریق گوگل یا همان وبسایت واتساپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • حساب ایمیل خود را (ترجیحا همان ایمیلی که حساب کاربری واتساپ را پشتیبانی کرده است) برای ارسال ایمیل به support@whatapp.com باز کنید.
  • در قسمت موضوع عبارت Lost یا stolen (به معنی گمشده و دزدیده شده) و در مقابل آن بنویسید: Please deactivate my account به معنی حساب کاربری مرا غیر فعال کنید را بنویسید.
  • در متن اصلی ایمیل همان عنوان را به همراه شماره بین المللی خود وارد کنید.

اگر با گم کردن و سرقت رفتن گوشی حسابی برای اطلاعات داخل واتساپ نگران هستید، می‌توانید با ارسال ایمیل به پشتیبانی واتساپ یا برنامه‌های معرفی شده با پاک کردن اکانت واتس اپ، از اطلاعات خود حفاظت کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات