روش حذف اکانت اسکایپ

اسکایپ برنامه تماس صوتی و تصویری شرکت مایکروسافت است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تماس صوتی و تصویری خصوصی و گروهی در سراسر جهان شناخته می‌شود. این برنامه برای کاهش هزینه‌ها بسیار مفید است و می‌توانید تماس‌های خود را بر بستر اینترنت برقرار کنید. با این حال شاید تصمیم به حذف حساب Skype بگیرید. در ادامه این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص حذف اکانت اسکایپ صحبت کنیم.

دیلیت اکانت Skype

اسکایپ به عنوان یکی از بهترین برنامه های تماس صوتی و تصویری رایگان برای برقراری تماس با دوستان یا خانواده و همینطور برقراری کلاس‌های گروهی و جلسات، یکی از نرم‌افزارهای کاربردی است. برقراری تماس صوتی و تصویری اسکایپ و حتی امکان ضبط تماس تصویری در اسکایپ باعث شده این برنامه بسیار محبوب باشد. با این حال ممکن است کاربران به هر دلیلی بخواهند حذف اکانت اسکایپ گوشی یا حذف اکانت اسکایپ ویندوز را انجام دهند.

اگرچه راه اندازی اکانت اسکایپ یک روش نسبتا ساده است اما این مساله در مورد نحوه دیلیت اکانت اسکایپ صادق نیست. بنابراین لازم است پیش از دیلیت اکانت اسکایپ اندروید یا ویندوز، اطلاعات مهم خود را جایی ذخیره کنید زیرا پس از گذشت دو ماه از زمان دیلیت اکانت اسکایپ، دیگر به این اطلاعات دسترسی نخواهید داشت و بازیابی اکانت اسکایپ و اطلاعات آن غیرممکن خواهد بود.

از زمان دیلیت اکانت Skype تا حذف کامل آن حدود 60 روز زمان می‌برد و شما می‌توانید در این مدت زمان دوباره وارد حساب کاربری اسکایپ خود شوید.

(در مورد روش حذف اکانت واتساپ از اندروید و آیقون نیز مطالعه کنید.)

روش دیلیت اکانت اسکایپ

نحوه حذف کامل اکانت اسکایپ

اگر به هر دلیلی دیگر نمی‌خواهید از اکانت اسکایپ خود استفاده کنید، می‌توان نسبت به حذف دائمی اکانت اسکایپ اقدام کنید. لازم به ذکر است روش حذف اکانت اسکایپ در اندروید و همینطور حذف اکانت اسکایپ کامپیوتر یا نسخه‌ی وب، یکسان است.

  1. وارد اسکایپ شده و با لمس تصویر کاربری خود در بالای صفحه، به صفحه‌ی اصلی اسکایپ خود بروید.
  2. در این صفحه گزینه‌ی تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  3. در بخش تنظیمات گزینه‌ی Accounts & Profile را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه‌های مختلفی برای مدیریت حساب کاربری و پروفایل نمایش داده می‌شود.
  4. در انتهای این صفحه گزینه‌ی Close your account وجود دارد که برای حذف اکانت اسکایپ باید آن را انتخاب کنید.
  5. در مرحله‌ی امنیتی لازم است اطلاعات مربوط به حساب کاربری مایکروسافت خود را وارد کنید که در ادامه یک کد به شماره تلفن یا ایمیل شما ارسال می‌شود.
  6. با وارد کردن کد امنیتی، تایید هویت شما انجام می‌شود. سپس باید شماره تماس یا ایمیل اکانت مایکروسافت خود را وارد کرده و Sign in را بزنید.
  7. در ادامه مشخص کنید کد تایید برای حذف اکانت اسکایپ به شماره تلفن یا ایمیل شما ارسال شود.
  8. سپس کد تایید حذفِ اکانت اسکایپ موبایل برای شما ارسال می‌شود که باید سریعا آن را وارد کرده و Verify را بزنید.
  9. در این مرحله نکاتی در خصوص دیلیت اکانت اسکایپ نمایش داده می‌شود که برای نهایی کردن آن باید Next را انتخاب کنید.

در مرحله‌ی اخر حذف اکانت اسکایپباید مواردی که به عنوان هشدار نهایی نمایش داده می‌شود را تیک بزنید و در صورت لزوم دلیل دیلیت اکانت اسکایپ را نیز بیان کنید. در نهایت گزینه‌ی Mark account to closer را انتخاب کنید.

(با روش فلش کردن گوشی سامسونگ آشنا شوید.)

روش حذف اکانت اسکایپ روی گوشی و کامپیوتر

مدت زمان حذف اکانت اسکایپ اندروید یا ویندوز

همانطور که گفتیم فرقی نمی‌کند اسکایپ شما کدام نسخه باشد، در هر صورت حذف اسکایپ از ویندوز 10، حذف اسکایپ از ویندوز 7، دیلیت حساب اسکایپ از موبایل و سایر موارد مشابه است. اما مهم‌ترین نکته در سایت حذف اکانت اسکایپ این است که حذف حساب کاربری شما حدود 60 روز زمان می‌برد و شما در این مدت می‌توانید به حساب خود بازگردید.

در واقع اگر در این دو ماه از حذف اکانت خود منصرف شوید، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خود، دوباره از حساب کاربری Skype قبلی خود استفاده کنید. پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، اکانت شما به صورت دائمی حذف می‌شود و دیگر امکان بازیابی اطلاعات آن وجود نخواهد داشت.

(در مورد روش فعال سازی رومینگ اینترنت اندروید و همینطور فعالسازی رومینگ اینترنت آیفون مطالعه کنید.)

مدت زمان حذف اسکایپ از اندروید یا ویندوز

حذف موقتی اسکایپ: چگونه از حساب اسکایپ خارج شویم

اگر نمی‌خواهید به طور دائمی حذف اکانت اسکایپ را دنبال کنید، خروج موقت از اسکایپ می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای این کار وارد حساب کاربری خود شوید و با ضربه زدن بر روی عکس پروفایل خود، وارد صفحه‌ی اصلی شوید. در ادامه می‌توانید گزینه‌ی Sign out را در بالای صفحه مشاهده کنید. با انتخاب این گزینه، بدون اینکه اکانت شما حذف شود، از آن خارج می‌شوید و هر زمان که خواستید با ورود اطلاعات کاربری می‌توانید دوباره وارد آن شوید.

حذف گروه در اسکایپ

برای حذف یک گروه از اسکایپ ابتدا لازم است اعضای گروه را یکی یکی از صفحه حذف کنید. به این نکته توجه داشته باشید که امکان حذف چندتایی اعضا از گروه نیز وجود ندارد. برای حذف اعضای گروه می‌توانید روی نام گروه راست کلیک کرده و گزینه‌ی Manage Group را انتخاب کنید. در ادامه هر کدام از اعضا را remove کنید. در نهایت نیز برای حذف مکالمات، گزینه‌ی Clear Conversation را انتخاب کنید.

برای ترک گروه اسکایپ لازم است گزینه‌ی Leave Group را انتخاب کنید.

(از مطلب روش بازیابی دفترچه تلفن اندروید بازدید کنید.)

حذف گروه در اسکایپ

سخن پایانی در خصوص آموزش نحوه حذف اکانت اسکایپ

اسکایپ یکی از پیام‌رسان‌های محبوب و گزینه‌ای خوب برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری گروهی یا خصوصی است. دانلود اسکایپ و نصب اسکایپ به خاطر محبوبیت زیاد این برنامه، بسیار زیاد است با این حال ممکن است افراد به دلایل مختلف تصمیم به حذف دائمی اکانت Skype خود بگیرند. در این مطلب به طور مفصل در خصوص روش دیلیت اکانت اسکایپ توضیح دادیم که می‌توانید مراحل را دنبال کنید و در صورت پشیمان شدن، در فرصت دو ماهه دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات