رومینگ همراه اول: روش‌های فعالسازی و غیرفعالسازی رومینگ اپراتور همراه اول

یکی از معضلاتی که ممکن است در سفرهای خارجی با آن مواجه شوید رومینگ تلفن همراه است. وقتی از کشور خارج شوید از پوشش آنتن‌دهی اپراتور خود خارج شده و دیگر نمی‌توانید تماس بگیرید یا از اینترنت استفاده کنید. خوشبختانه برای حل این مساله راه حل‌های خوبی وجود دارد. در این مطلب تصمیم داریم در مورد رومینگ اپراتور همراه اول صحبت کنیم.

رومینگ همراه اول

مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول می‌توانند در سفرهای خارجی خود از خدمات رومینگ همراه اول استفاده کنند. به این ترتیب تلفن آنها در کشورهای مورد توافق این اپراتور نیز فعال خواهد ماند و می‌توانند برای ارسال پیامک، برقراری تماس و یا استفاده از اینترنت از سیم‌کارت همراه اول خود استفاده کنند. اما اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید با ما همراه باشید تا روش‌های فعالسازی و غیر فعالسازی رومینگِ همراه اول و در نهایت را بیاموزید.

راستی برای شارژ مستقیم همراه اول و بسته اینترنت همراه اول شما از چه روشی پیش می‌روید؟ این‌بار پنل فروشگاهی ایساج را انتخاب کنید، هم مقرون بصرفه و هم ایمن است.

روش‌های فعالسازی و غیرفعالسازی رومینگ همراه اول

روش‌های فعالسازی رومینگ همراه اول برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی

زمانی که به یک کشور خارجی سفر می‌کنید از پوشش خط همراه اول خارج می‌شوید. به این ترتیب برای برقرار تماس و یا ارسال پیامک و استفاده از اینترنت باید راه چاره‌ای بیندیشید. اپراتور همراه اول با ارائه‌ی خدمات رومینگ امکان استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری را در کشورهای خارجی نیز فراهم ساخته است.

برای فعالسازی یا غیرفعالسازی رومینگ اپراتور همراه چند روش مختلف وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است این روش‌ها برای هر دو سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری مشترک است.

با فعالسازی سرویس رومینگ از سیم‌کارت‌های دائمی می‌توان در 112 کشور دنیاو هر 5 قاره استفاده کرد. این امکان برای سیم‌کارت‌های اعتباری در حال حاضر محدود به 56 کشور است.

(با روش تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول آشنا شوید.)

فعال سازی رومینگ همراه اول برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی

فعالسازی رومینگِ همراه اول: 1. شماره‌گیری کد دستوری *10*29#

یکی از روش‌های فعالسازی رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول شماره‌گیری کد دستوری *10*29# است. با شماره‌گیری این کد دستوری پیامی روی تلفن همراه شما نمایش داده خواهد شد که شامل گزینه‌های فعال‍سازی و غیرفعالسازی است. با انتخاب گزینه‌ی فعالسازی، رومینگ سیمکارت شما فعال خواهد شد.

ایساج با ایجاد بستری امن، پشتیبانی 24 ساعته و یک دهه تجربه برای خرید شارژ مستقیم و خرید بسته اینترنت همراه روشی قابل اطمینان است.

فعالسازی رومینگ همراه اول: 2. شماره‌گیری کد دستوری #6*1*

کد دستوری دیگر برای فعال کردن رومینگ اپراتور همراه #6*1* است. با شماره‌گیری این کد دستوری نیز مانند مورد قبلی می‌توانید گزینه‌ی مربوط به فعالسازی را انتخاب کنید.

فعالسازی رومینگِ همراه اول از طریق ارسال پیامک

از دیگر راه‌های فعالسازی رومینگ اپراتور همراه اول ارسال عدد 29 به سرشماره‌ی پیامکی 10 است.

نحوه‌ی استفاده از رومینگ اپراتور همراه اول برای برقراری تماس

با فعال سازی رومینگ همراه اول می‌توان از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی این اپرانور برای مکالمه، دیتا و ارسال پیامک در خارج از محدوده‌ی جغرافیایی تحت پوشش شبکه‌ی اپراتور مبدا، استفاده کرد. برای تماس با خطوط تلفن همراه یا تلفن ثابت در ایران تنها کافی است از کد 0098 پیش از شماره‌ها استفاده کرد. برای مثال:

شماره موبایل: 00989121111111

تلفن ثابت (برای مثال تهران): 00982111111111

در صورت فعال سازی رومینگِ همراه اول، هزینه‌ی تماس با کشورهای دیگر مطابق با تعرفه‌ی بین‌الملل کشور میزبان محاسبه می‌شود. برای اطلاع از تعرفه‌ی مکالمات رومینگ نیز می‌توانید یکی از روش‌های زیر را بکار ببرید:

  • پیامک کردن نام یا کد کشور مورد نظر بدون صفر به سرشماره‌ی 8070
  • ارسال عبارت RH به سرشماره‌ی 990009
  • مراجعه به سایت همراه اول و مشاهده‌ی منوی رومینگ و مکالمات بین‌الملل

لازم به ذکر است دریافت پیامک در حالت فعال بودن رومینگ اپراتور همراه برای فرد هزینه‌ای به همراه نخواهد داشت و رایگان است.

روش‌های غیرفعالسازی رومینگِ همراه اول

در پایان سفرهای خارجی خود می‌توانید از چند طریق سرویس رومینگ برای اپراتور همراه را غیر فعال کنید. این روش‌ها به شرح زیر است:

  • شماره‌گیری کد دستوری *10*292#
  • شماره‌گیری کد دستوری *1*62#
  • ارسال پیامک عدد 292 به سرشماره‌ی 009810 یا 9810+
  • غیرفعالسازی رومینگ از طریق اپلیکیشن همراه من

با استفاده از هر کدام از این روش‌ها می‌توانید رومینگ سیم‌کارت همراه اول خود را غیرفعال کنید. با این حال باید به خاطر داشته باشید که اگر این کار را در خارج از ایران انجام دهید امکان فعالسازی مجدد رومینگ برای شما وجود نخواهد داشت.

(با روش قطع مصرف اینترنت آزاد همراه اول آشنا شوید.)

روش‌های غیرفعال سازی رومینگ سیم‌کارت‌های همراه اول

آموزش خدمات اپراتورهای همراه در ایران در وبلاگ آموزشی ایساج

امیدواریم این مطلب که در خصوص رومینگ همراه اول نوشته‌ایم، هم حسابی به کارتان آمده باشد. به زودی با پایان یافتن کرونا فرصت داریم که از زمان خودمان برای سفر به کشورهای اطرافمان استفاده کنیم.

شاید با خواندن این جمله کمی لبخند بزنید و بگویید سفر خارجی بعد از بحران کرونا و مشکلات مالی پس از آن به این راحتی ممکن نباشد! اما فکر میکنم این پاندمی به همه ما ثابت کرد که زندگی خیلی راحت می‌تونه همه ماهارو فیتیله پیچ کنه و از بین ببره! امیدوارم هممون بزودی برای سفر خارجی قریب الوقوع، دغدغه‌ی رومینگ سیم کارت‌های خودمان را داشته باشیم 🙂
ما در مطلب کامل‌تری کد دستوری همراه اول را به طور کامل نوشتیم. اگر نیاز هست که کدهای کاربردی دیگر اپراتور همراه اول را داشته باشید سری به این مطلب هم بزنید.

برچسب :
ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

رضا
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام یه بسته همراه اول دورتادنیاخریدم ازهمراه انلاین الان میخام لغوش کنم پولم بیادداخل حساب چیکارکنم ک پولم بیادداخل حسابم

سوده
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام من خارج از ایرانم و متاسفانه رومینگ فعال نکردم الان دسترسی ندارم چکار کنم که خط ایرانم فعال بشه

محسن
۲۶ فروردین ۱۴۰۲

سلام من خارج از ایرانم و متاسفانه رومینگ فعال نکردم الان دسترسی ندارم و نرم افزار. همراه من کار نمیکنه لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه رومینگ را فعال کنم

رضااحمدی
۱۴ دی ۱۴۰۱

سلام من یک گوشی اپل قدیمی دارم و خود به خود پیامک میده به خارج از کشور آی مسیج هم خاموش کردم ول تاثیر نداشته رومینگ رو خاموش کنم اوکی میشه؟؟؟

Janan
۲۲ آذر ۱۴۰۱

ضمن احترام این کدها هیچکدام رومینگ را غیر فعال نمکنه ، پیام میده که کد دچار مشکل شده چه باید کرد

  • تیم محتوای ایساج
    ۲۲ آذر ۱۴۰۱

    از طریق برنامه همراه من میتوانید اقدام به غیر فعال شازی رومینگ نمایید

محمد
۰۹ مهر ۱۴۰۱

رومینگ گوشی اشتباهه و وقتی قبض برات میاد میفهمی چه بلایی سرت اومدی فقط سیم کارت کشور مقصد رو بخرید

شهین
۰۳ مهر ۱۴۰۱

برنامه همراه من کار نمیکنه.چون ای پی ایران نیست

محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۱

سلام من قبل از خروج رومینگ فعال نکردم حالا آنتن ندارم چیجوری رومینگ فعال کنم؟ با تشکر

  • تیم محتوای ایساج
    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

    سلام از طریق برنامه همراه من میتونید رومینگ رو فعال کنید

منصوری
۲۷ اسفند ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر برای استفاده از بسته اینترنت خارج از ایران چه کار باید کرد؟

مهری ایزدی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰

سلام. وقت بخیر. بنده ایران نیستم. قبل از خروج روینگ را فعال کردم در ترکیه هم استفاده کردم اما الان در کشور دیگری هستم و نمیتونم از رومینگ استفاده کنم. شبکه را نامعتبر اعلام میکنه. میشه بفرمایید چطور میتونم این مشکل رو حل کنم؟ با سپاس

اضافه کردن نظر جدید