تعرفه اینترنت 5G: قیمت بسته اینترنت نامحدود 5G

چه بخواهیم و چه نخواهیم زندگی ما با تکنولوژی عجین شده است! حالا دیگر خیلی از چالش‌های زندگی ما مربوط به دنیای واقعی نیست! سرعت در دنیای مجازی حال ما را خوب می‌کند و چرخه‌ی زندگی و کسب و کار ما را می‌گرداند. در اینجا مطلبی کوتاه درباره تعرفه اینترنت 5G می‌خوانید.

تعرفه اینترنت 5G

بر طبق گزارشات به دست آمده، قیمت بسته اینترنت نامحدود 5G در ایران در اپراتورهای مختلف و سرویس‌های ارائه دهنده، به دلیل عدم دسترسی عمومی، کاملا واضح و مشخص نیست. ولی اینطور به نظر می‌آید که بسته اینترنت نامحدود 5G در ایران در حدود 500 هزار تومان است.

تعرفه اینترنت 5G:از آنجاییکه تجهیزات استفاده از اینترنت 5G مثل گوشی‌های هوشمند 5G و همینطور مودم‌های 5G،خیلی گرانقیمت و نا‌محدود است، توسعه‌ی اینترنت 5G تنها با افزایش تعرفه های اینترنت، توجیه اقتصادی داشته و امکان‌پذیر است.

(برای دانستن دلیل تأخیر شبکه 5G این صفحه را از دست ندهید.)

اینترنت پرسرعت 5G و تعرفه اینترنت 5G

تعرفه اینترنت 5G: قیمت بسته اینترنت نامحدود 5G

پوشش نسل پنجم همراه اول و ایرانسل در تهران و چندین شهر، مثل مشهد، کیش، اهواز و تبریز راه‌اندازی شده است. طبق گزارش از مدیر عامل همراه اول، هفت استان ایران در حال حاضر تحت پوشش اینترنت 5Gقرار گرفته‌اند. و بخاطر پیش رو داشتن بازی‌های جام جهانی در قطر و امکان میزبانی در جزیره‌ی کیش، سایت‌های جدیدی را در آن منطقه راه‌اندازی کرده‌اند.

تعرفه اینترنت 5G: اما به دلیل عدم دسترسی عمومی، و تخصیص ندادن پهنای باند بیشتر به شبکه 5G همچنان آنطور که باید و شاید دسترسی به اینترنت 5G امکان‌پذیر نیست.

(برای آشنایی با اینکه اینترنت فیبر چیست؛ به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

 قیمت بسته اینترنت نامحدود 5G، تعرفه اینترنت 5G

تعرفه اینترنت 5G: آیا تعرفه‌ی اینترنت 5G از 4G گرانتر است؟

طبق خبرهای به دست آمده درباره محاسبه تعرفه‌ی اینترنت 5G برای کاربران: اینگونه آمده است که، با رویکردی که از سال 1392 رگولاتوری پیش گرفته است، برای قیمت‌گذاری به ماهیت فناوری توجهی نمی‌شود. اگر همچنان بر همین مبنا باشد، پس تعرفه‌ی اینترنت 5G با نسل‌های قبلی تفاوتی نخواهد داشت.

بر طبق گفته‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هر شرکتی که فناوری خاصی را ارائه می‌دهد باید در خصوص تعرفه سرویس‌ها آن نیز تصمیم بگیرد. قطعا استفاده از خدمات اینترنت 5G بخاطر توسعه‌ی هزینه‌بر و همینطور کیفیت و سرعت بیشتر، هزینه‌ی بیشتری داشته باشد.

تعرفه اینترنت 5G: از آنجاییکه هنوز خدمات 5G در سراسر کشور گسترش پیدا نکرده است، وقتی استفاده‌ی آن عمومی شد، رگولاتوری موضوع هزینه اینترنت 5G را به دقت نظارت و بررسی خواهد کرد.

(برای تست سرعت اینترنت به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

 آیا تعرفه‌ی اینترنت 5G از 4G گرانتر است، تعرفه اینترنت 5G

قیمت بالای اینترنت 5G برای توسعه شبکه‌

طبق آخرین خبرهای به دست آمده، ایران در نظر دارد مناقصه‌ای را برای تخصیص باند فرکانسی مورد نیاز برای تامین فناوری نسل پنجم (5G) توسط اپراتورهای تلفن همراه برگزار کند. بر اساس اظهارات معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ایران (خانم نسترن محسنی): برگزاری مزایده تخصیص باند 3500 مگاهرتز پس از ماه‌ها بررسی و بررسی رگولاتوری نهایی شده است.

نسترن محسنی گفت: ایران برای توسعه 5G در فرکانس 3300 تا 3400 مگاهرتز با مشکل مواجه خواهد شد زیرا دسترسی ایران به تجهیزات مورد نیاز در این طیف‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل مواجه شده است. با این اخبار به دست آمده، هنوز تعرفه مشخصی برای اینترنت 5G در نظر گرفته نشده است.

تعرفه اینترنت 5G: هر دو شرکت MCI و MTN، قبلاً 5G را در آزمایشگاه و در مکان‌های کوچک در پایتخت تهران آزمایش کرده‌اند زیرا قصد دارند در آینده نزدیک خدمات 5G تجاری محدودی را ارائه دهند.

(برای آشنایی با ترفندهای اینستاگرام این صفحه را از دست ندهید.)

تعرفه اینترنت 5G: اینترنت 5G چیست؟

5G نسل پنجم از فناوری بی سیم است. این شبکه ارتباطات سیار می‌‌تواند سرعت بالاتر، تاخیر کمتر و ظرفیت بیشتری را نسبت به شبکه‌های 4G LTE ارائه دهد. اینترنت 5G در کنار اینترنت فیبر، یکی از سریع‌ترین و قوی‌ترین فناوری‌هایی است که جهان تاکنون دیده است. این بدان معناست که دانلود سریع‌تر، تاخیر بسیار کمتر، تأثیر قابل توجهی بر نحوه زندگی، کسب و کار و بازی خواهد گذاشت.

تعرفه‌ اینترنت 5G:انتظار می‌رود سرعت 5G و دیگر مزایای اتصال آن، کسب‌وکارها را کارآمدتر کند و مصرف‌کنندگان سریع‌تر از همیشه به اطلاعات دسترسی داشته باشند. ماشین‌های متصل، استادیوم‌های هوشمند و بازی‌های پیشرفته همه به شبکه‌های 5G متکی خواهند بود.

(تفاوت آنتی ویروس و فایروال را در این صفحه آموزش ببینید.)

اینترنت 5G چیست؛ تعرفه اینترنت 5G

یک تاریخچه مختصر از فناوری ارتباطات سیار

برای درک 5G، دانستن تاریخجه‌ای کوتاه از آنچه که پیش از پیدایش 5G بوده است، خالی از لطف نیست. به طور کلی، اولین نسل از فناوری تلفن همراه، یعنی 1G، فقط مربوط به انتقال صدا بود! توانایی استفاده از تلفن در حرکت یا خارج از خانه واقعاً شگفت انگیزترین اتفاق قرن بود!

کمی بعد ظهور 2G از نوع دیگری ارتباطات یعنی انتقال پیام کوتاه رونمایی کرد که ردپای از آن هنوز در ارسال پیامک‌های امروزی قابل مشاهده است. و طولی نکشید که ما به سمت 3G حرکت کردیم! این نسل از ارتباطات، سرعت مورد نیاز برای راه اندازی گوشی‌های هوشمند را فراهم کرد.

و حالا 4G، با نرخ بالای انتقال داده، ویدئو را با حداقل بافر به ما ارائه کرد. بسیاری از دستگاه‌ها و سرویس‌های متصلی را که امروز به آن‌ها متکی هستیم و از آنها لذت می‌بریم، بخاطر سرعت 4G است.

تعرفه اینترنت 5G: در حال حاضر، خیلی از مردم دنیا، شاهد فعالیت 5Gو قابلیت‌های تحول‌آفرین آن هستند. 5G بر اساس مشخصات صنعت 3GPP پتانسیل رسیدن به سرعت 20 گیگابیت بر ثانیهرا دارد.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات